طالبان-از-مکاتب-ولایت-فراه-نظارت-می-کنند

حمیرا ایوبی، نماینده مردم ولایت فراه در پارلمان می گوید؛ طالبان از معاشات معلمین استفاده نموده و بالای اکثریت مکاتب این ولایت نظارت دارند.

به گزارش افغان نیوز: حمیرا ایوبی، نماینده مردم ولایت فراه در پارلمان، روز یکشنبه( ۳۰ - ثور) طی نشست خبری پیرامون وضعیت بد امنیتی در ولایت فراه گفت:"  طالبان در حال حاضر از کارمندان دولتی مالیه می گیرند و اکثر ولسوالی های این ولایت تحت تصرف طالبان قرار دارند.

وی افزود، هرچند از دوسال به این سو استراتژی طالبان در برابر مردم و مکاتب تغییر کرده و دروازه های مکاتب را به روی شاگردان و معلیمن باز مانده اند؛ اما بالای اکثر مکاتب نظارت دارند و از هر کارمند صحی ۶۰۰۰ هزار افغانی و از یک جریب زمین ۱۰ هزار افغانی مالیه می گیرند.

به گفته وی، گمرک ولایت هرات بزرگترین منبع تمویل مخالفان مسلح شده و حتی طالبان بصورت جداگانه گمرک ایجاد نموده اند.

خانم ایوبی یکی دیگر از منبع عایداتی طالبان را کشت و قاچاق مواد مخدر خوانده، اظهار داشت:" این گروه از طریق معاشات کارمندان دولتی، مکاتب، گمرک و قاچاق مواد مخدر تمویل و تحهیز می شوند.

این درحالی است که شمار زیادی از نمایندگان مردم ولایت فراه شاکی از آن هستند که ناهماهنگی میان نیروهای حکومت محلی و مرکزی و عدم مدیریت جنگ توسط حکومت، نا امنی ها را در این ولایت افزایش داده است.

طالبان از مکاتب ولایت فراه نظارت می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد