طالبان-از-میان-مردم-تخار-سربازگیری-می-کنند

شماری از اعضای شورای ولایتی تخار در حالی از سربازگیری طالبان در این ولایت سخن می زنند که از سوی مقامات رد و غیر نگران کننده پنداشته می شود.

به گزارش افغان نیوز: میراحمد قسیم عضو شورای ولایتی تخار، روز یکشنبه( ۱۱، سنبله) به خبرنگار افغان نیوز گفت که ولسوالی های  درقد، فلعه ینگی، دشت قلعه، صیاد، خواجه غار، خواجه بهاوالدین، یشکمش و ماورای کوکچه زیر  تهدید بلند امنیتی قرار دارد.

وی افزود؛ شماری از ولسوالی های که به جز مرکز، سایر نقاط آن به دست طالبان می باشد،  افراد وابسته به این گروه ضمن اینکه از مردم عشر و زکات جمع آوری می کنند، دست به سربازگیری و حملات مسلحانه نیز می زنند.

این در حالی است که جواد هجری، سخنگوی والی تخار با رد این ادعا، افزود؛ شایعات سربازگیری طالبان در میان مردم از سوی عده ای مخالفان پخش می شود که هدف آن خدشه دار کردن اذهان عامه می باشد.

آقای هجری تاکید داشت؛ سربازگیری طالبان در بعضی قریه جات و ولسوالی ها بسیار کم بوده و قابل نگرانی نیست، زیرا این گونه موارد اندک در خیلی از ولایت های دیگر نیز وجود دارد.

سخنگوی والی تخار علاوه کرد، هیچ یکی  از ولسوالی های تخار به دست طالبان نیست اما تهدیدات و تحرکات مخالفان مسلح در بعضی نقاط به چشم می خورد.

از سوی هم عصمت الله قربانی عضو دیگر شورای ولایتی تخار خاطر نشان ساخت؛ مخالفان مسلح متعلق به گروه داعش نیز در اطراف ولسوالی درقد نیز دیده می شوند اما به داخل شهر نمی توانند فعالیت های داشته باشند.

این عضو شورای ولایتی تخار اضافه کرد که مردم در مناطق ناامن مجبور به ترک خانه های شان شده و به ولسوالی روستاق و یا هم مرکز این ولایت پناهنده شده اند.

تخار از جمله ولایت های ناامن است که ضمن حضور گروه های مختلف تروریستی، طالبان بیشتر در آنجا فعالیت دارند و هرازگاهی دست به حملات انتحاری و مسلحانه می زنند.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

طالبان از میان مردم تخار سربازگیری می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد