طالبان-از-هر-موتر-باربری-در-شاهراه-هرات-قندهار-۴۰-هزار-افغانی-مالیه-اخذ-میکنند

طالبان برای عبور و مرور موتر های باربری از مسیر شاهراه هرات-قندهار از هر موتر ۳۰ الی ۴۰هزار افغانی به عنوان مالیه اخذ میکنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از اعضای شورای ولایتی هرات امروز دوشنبه ۱۷جدی به خبرنگار افغان نیوز می گوید که طالبان با استفاده از نبود پوسته های امنیتی در مسیر شاهراه هرات-قندهار از موترهای باربری تعرفه های گمرکی اخذ می کنند.

محمد سردار بهادری عضو شورای ولایتی هرات تصریح می کند که گمرکات طالبان اصطلاحی است که مردم و تاجران با آن آشنایی کامل دارند و به عنوان یک قانون در این راه ها تطبیق می شود.

آقای بهادری اضافه می کند که اخذ مالیات ۳۰ تا ۴۰ هزار افغانی برای تاجران مبلغ گزافی است که سرمایه گذاران قادر به پرداخت دو مالیه گمرکی برای یک کالای تجارتی نیستند.

او می گوید که تاجران مجبور هستند از کالاهای تجارتی شان به دولت و طالبان مالیه دهند.

وی اظهار داشت طالبان به دلیل افزایش ارتباطات استخباراتی خارجی که با کشورهای حامی شان دارند در ۶ ماه اخیر پیشروی و تقویت قابل توجهی در زون غرب کشور داشته است.

از سوی هم جمعی از نمایندگان هرات در شورای ولایتی با تایید این خبر می گویند ناامنی ها در هرات از مدت های زیادی جریان دارد.

نوراحمد حیدری عضو این شورا در هرات خاطرنشان ساخت که در مسیر هرات-قندهار طالبان علاوه بر اخذ مالیات مردم را نیز مورد آزار و اذیت قرار میدهند.

حیدری افزود طالبان با استفاده از فاصله های طولانی میان پوسته های امنیتی و نیز بی توجهی دولت در این راه ها تعرفه های گمرکی را بر موترهای باربری تاجران وضع می کنند.

غلام حبیب هاشمی عضو دیگر شورای ولایتی هرات نیز تاکید می کند که طالبان علاوه بر اخذ مالیات در شاهراه ها به ترانزیت مواد مخدر و جمع آوری عشر و زکات از مردم عواید سالانه شان را بدست می آورند.

آقای هاشمی منبع درآمد طالبان را راه های زیادی عنوان می کند و می افزاید که ترور و اختطاف ها از راه های دیگری است که طالبان از آن بهره میبرند.

وی همچنان گفت نیروهای امنیتی هیج اقدامی در این خصوص انجام نمی دهند مگر اینکه  دستور عملیات شبانه را در صورت نیاز از مقامات بلند رتبه در یافت کنند.

باشندگان ولایت هرات بر امیدواری ها از سوی دولت و تغییر و تبدیل مسوولان امنیتی در وزارت های داخله و دفاع تاکید می کند که روحیه مردم با آمدن شخصیت های امنیتی نسبت به گذشته بهبود یافته است.

گزارش از حبیبه حبیبی

طالبان از هر موتر باربری در شاهراه هرات-قندهار ۴۰ هزار افغانی مالیه اخذ میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد