طالبان-با-لباس‌های-زنانه-وارد-جنگ-می-شوند

شورای امنیت ملی اعلام نموده که طالبان توان مقابله با نیروهای امنیتی این کشور را ندارند و با استفاده از پوشش‌های ملکی” چادر و لباس‌های زنانه” حملات تروریستی انجام می دهند.

به گزاش افغان نیوز: در خبرنامه‌ای شورای امنیت ملی افغانستان که پس از چاشت روز یک‌شنبه(۵حوت) به نشر رسیده، آمده است:” هدف دشمن، ایجاد وحشت میان مردم است. به همین خاطر آنان به گونه‌ای تحمیلی از خانه‌های مردم، اماکن عامه و ملکی به شمول مساجد به عنوان سنگر و سپر نظامی استفاده می‌کنند و این سبب بروز تلفات ملکی شده است. گزارش یوناما مصداق تفات ملکی همین گروه و سایر گروه‌های تروریستی به شمار می‌رود.”

شورای امنیت ملی افغانستان تاکید کرده است که گروه طالبان و سایر گروه‌های تروریستی توان مقابله با نیروهای امنیتی این کشور را ندارند و با استفاده از پوشش‌های ملکی” چادر و لباس‌های زنانه” و به کارگیری وسایط ملکی برای انجام حملات تروریستی  خود استفاده می‌کنند.

در این خبرنامه گفته شده است:” تروریستان به منظور ایجاد پروپاگندا، پیشبرد جنگ روانی و فریب و جهت دادن افکار مردم، از تصاویر کهنه سال‌های پیشین جنگ استفاده می‌کنند، که ممکن در گزارشات تلفات ملکی از آن استفاده صورت گیرد. گروه های تروریستی با دیدگاه افراطی و رادیکال حتی به فرزندان و زنان شان نیز رحم نکرده و آنان را سپر نظامی قرار می‌دهند.”

شورای امنیت ضمن این که اطمنان داده است هر حادثه‌ای که در آن ادعا بر تلفات ملکی شود، مطابق طرزالعمل های موجود مورد بررسی جدی قرار می‌گیرد. همچنان تأکید کرده است که این نهاد روی کارشیوه‌ای به منظور تغییر روش جنگی کار می‌کند که از تلفات غیرنظامیان در جریان جنگ‌ها جلوگیری کند.

این درحالی است که یوناما یا دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در گزارش سالانه خود که دیروز منتشر شد، گفته است که گروه طالبان مسئول ۴۰۷۲ مورد تلفات در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است که از این میان ۱۳۴۸ کشته و ۲۷۲۴ زخمی  شده اند و حملات این گروه هفت درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

طالبان با لباس‌های زنانه وارد جنگ می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد