طالبان-با-همکاری-بزرگان-قومی،-به-دنبال-تصرف-ولایت-بادغیس-هستند

اعضای شورای ولایتی بادغیس درغرب کشور می‌گویند «ملا شیخ احمد» والی نام نهاد طالبان برای ولایت بادغیس بزرگان قومی را خواسته و گفته که باید با گروه طالبان همکارباشند.

به گزارش افغان خبر: فرید اخیزی، نماینده مردم جُوند در شورای ولایتی بادغیس در گفتگوی ویژه به خبرنگار افغان خبر می‌گوید:"والی نام نهاد طالبان برای بزرگان و مردم این ولایت گفته که هدف طالبان از همکاری به معنای غارت و سرقت  مال مردم نیست، بلکه رفاه و آرامی مردم می‌باشد”.

او افزود که نشست و جلسه‌های این شیخ با بزرگان ولایت بادغیس در پایگاه‌های نظامی طالبان مسلح بوده‌است.

به گفته اخیزی "این فرد درجه یک طالبان در ولایت بادغیس از بزرگان می‌خواهد، تا با همکاری شان مناطق بیشتری را به تصرف خود بگیرند".

عضو برحال شورای ولایتی بادغیس علاوه می‌کند ملا شیخ احمد بیشتر از بزرگان خواسته تا جوانان را با اعضای گروه طالبان همراه کنند که نقاط گوناگون این ولایت به دسترس مخالفان مسلح دولت قرار داشته باشد.

آقای اخیزی تصریح می‌کند برخی از بزرگان قومی با گروه طالبان همکار هستند و شماری دیگر نیز طرفدار دولت می‌باشند.

ملا شیخ احمد یکی از افراد مورد اعتماد مولوی هیبت الله آخوندزاده رهبر گروه طالبان افغانستان بوده که در ولایت بادغیس فعالیت‌های ضد دولتی می‌کند.

از سوی دیگر عبدالروف تاج فرمانده نیروهای پلیس ولایت بادغیس می‌گوید: بزرگان قومی همیشه با دولت افغانستان بوده‌اند.

او گفت که شورشیان طالبان در تلاشند، تا نظر متنفذین قومی را به سوی شان بکشاند، اما اکثر بزرگان و شهروندان بادغیس با دولت همکار می‌باشند.

این مقام بیان می‌دارد مقامات محلی و امنیتی ولایت بادغیس همیشه با بزرگان قومی در تماس بوده و حمایت این قشر از جامعه با دولت جمهوری افغانستان بوده‌است.

در همین حال همایون نظری، روزنامه نگار و آگاه امور می‌گوید: حرکت طالبان مسلح در ولایت بادغیس بدلیل دستور و برنامه‌های شورای کویته می‌باشد.

او گفت که گروه‌های مخالف مسلح دولت همیشه از طرح شورای کویته پیروی می‌کنند.

به گفته نظری بزرگان قومی باید در کنار دولت ایستاد شوند و ضربه بزرگی را با این طرح به شورشیان طالب وارد کنند.

همچنین جمشید سلطانی، یک تن از فعالان مدنی درغرب کشور گفت که طرح طالبان برای این می‌باشد که بتوانند ضربه سنگینی را به نیروهای دولتی وارد کنند.

به گفته او جنگ‌جویان طالب می‌خواهند، با یکجا کردن، بزرگان قومی مناطق بیشتری را به دسترس خود قرار دهند.

موصوف می‌افزاید گزارش‌های زیادی منتشر شده که رهبران و فرماندهان طالبان مسلح افراد بزرگ منطقه را خواسته و سخن‌های ضد دولتی را بیان کردند.

باید گفت بیشتر گروه‌های طالبان مسلح در ولایت بادغیس وابسته به ملا هیبت الله آخوندزاده می‌باشند.

طالبان با همکاری بزرگان قومی، به دنبال تصرف ولایت بادغیس هستند

پیام ها

  • رحمانی

    2016-11-22 10:30:29

    تمام بزرگان قومی ولایت بادقیس بادولت قانونی کشورافغانستان وحدت نظر وهمبستگی وهمکاری دارندوهمیشه برای امنیت وارامی وابادانی ولایت شان بانیروهای امنیتی ومسولان اجرایی دولت درتلاش وهمکاری لازم هستندهیچوقت باگروه طالبان همدل وهمکارنیستند

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد