طالبان-تن-را-در-بلخ-به-گلوله-بستند

به گفتۀ مقام های امنیتی بلخ؛ طالبان ۱۷ نفر از نیروی‌های خیزش مردمی و یک پولیس محلی را در روستای «نوقشلاق بزبای» ولسوالی شولگره این ولایت به گلوله بسته‌اند.

به گزارش افغان نیوز: مقام‌های امنیتی ولایت بلخ اعلام کرده‌اند که طالبان شنبه شب 30 جدی، 17 نفر از نیروی‌های خیزش مردمی و یک پولیس محلی را در روستای «نوقشلاق بزبای» ولسوالی شولگره این ولایت به گلوله بسته‌اند.

عبدالرزاق قادری، آمر امنیت فرماندهی پولیس بلخ در این باره گفته است که این رویداد به دلیل خیانت یکی از افراد خیزش مردمی این روستا صورت گرفته است.

آمر امنیت فرماندهی پولیس بلخ همچنان افزود: «حوالی ساعت ۱:۴۰ شب در قریه بُزبای ولسوالی شولگره که در ۳۷ کیلومتری جنوب غرب ولسوالی شولگره قرار دارد، دشمن با استفاده از خیانت یک تن از افراد خیزش، وارد قریه شده و ۱۸ تن از نیروهای خیزش مردمی و یک پولیس محلی را تیرباران کرده اند.

 آمر امنیت پولیس بلخ از شناسایی عاملان این رویداد نیز خبر داده؛ اما در این مورد جزئیات بیشتر ارائه نکرده است.

اما بر اساس گزارش رسانه ها، این افراد همه در یک محفل عروسی اشتراک کرده بودند که مخالفان مسلح وارد محفل شده و آنها را تیرباران کرده‌اند. سراج‌الدین عابد، ولسوال شولگره بلخ گفته این افراد همه ملکی بودند. او افزوده در چوکات خیزش‌های مردمی در این ولسوالی نیرو وجود ندارد؛ اما مردم هرازگاهی که نیاز به حمایت از نیروهایی امنیتی می‌شد همکاری می‌کردند.

طالبان با نشر پیامی، مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته اما ادعا کرده‌اند که با حمله به یک پاسگاه امنیتی، ۱۸ شبه نظامی طرفدار دولت را کشته و کنترل پاسگاه را به دست گرفته‌اند.

طالبان 17 تن را در بلخ به گلوله بستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد