طالبان-حمله-گسترده‌ی-را-با-همکاری-جنرالان-پاکستانی-در-سرپل-به-راه-انداخته-اند

بر اساس گزارش‌های مردمی دست‌کم یک هزار و ۷۰۰ شبه‌نظامی طالب از ولایت‌های قندوز، بغلان؛ بلخ و همچنین فرمانداری‌های کوهستانات و سوزمه قلعه این ولایت به سرپل هجوم آورده‌اند.

به گزارش آٰژانس افغان خبر: محمد نور رحمانی رییس شورای ولایتی سرپل اعلام کرده است که حملات هوایی بر مواضع شبه‌نظامیان آغاز شده و نیروهای ارتش بر مواضع طالبان از طریق هوا حمله می کنند.

رییس شورای ولایتی سرپل تصریح می کند که طالبان براساس طرح جنرال بازنشسته پاکستانی بر ولسوالی سانچارک حمله کرده است.

وی با اشاره به ادامه ناامنی‌ها و حملات طالبان در ولسوالی سانچارک ولایت سرپل گفت: والی و فرماندهان ارشد نظامی شمال روز گذشته برای روحیه‌بخشی به نیروهای ارتش و پلیس عازم این شهر شدند.

محمدنور رحمانی با بیان اینکه جنگ بین این شبه‌نظامیان با نیروهای ارتش و پلیس در سانچارک جریان دارد، افزود؛ دلیل آغاز جنگ در این ولسوالی نتیجه کنترل طالبان بر ولسوالی های کوهستانات سرپل است.

وی افزود: کوهستانات از ۱۱ ماه پیش تحت کنترل طالبان مسلح بوده و در آن منطقه مراکزی برای آموزش و سازمان‌دهی حملات ایجاد کرده‌ است.

رئیس شورای ولایتی سرپل با تأکید بر اینکه پایگاه‌های ثابت طالبان در کوهستانات خطر بزرگی برای شمال افغانستان است، گفت: طالبان از این مناطق دیگر ولسوالی های سرپل و ولایت‌های جوزجان، فاریاب، غور و سمنگان را تهدید می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر کوهستانات از کنترل طالبان خارج نشود، وضعیت سرپل و ولایت‌های شمالی وخیم‌تر شده و تهدیدات امنیتی در آن افزایش خواهد یافت.

رحمانی همچنین خاطرنشان ساخت: منطقه شیرم خان که شامل ۱۴۸ روستا، منطقه کته قلعه که ۷۰ درصد ولسوالی سوزمه قلعه است برعلاوه تمام مناطق ولسوالی کوهستانات تحت کنترل طالبان است.

وی با بیان اینکه ۳ منطقه سانچارک از این پیش تحت کنترل طالبان بود گفت: در نتیجه حملات روزهای گذشته این گروه ۳ منطقه دیگر سانچارک را نیز تصرف کردند.

رئیس شورای ولایتی سرپل هشدار داد: اگر طالبان در سرپل نابود نشوند، زمستان سخت و ماه‌های دشوار در انتظار ساکنان این ولایت خواهد بود.

وی سرپل را ورودی ولایت‌های شمال خواند و با بیان اینکه تمام تحولات گذشته از طریق کوه‌پایه‌های سرپل صورت گرفته گفت: مخالفان دولت نیز با وجود بی‌توجهی‌های مسئولان، سرپل را منطقه خوب و بستر امن برای خود دانسته و در این منطقه حضور پیدا کردند.

رئیس شورای ولایتی سرپل در ادامه سخنان خود دلیل افزایش ناامنی در ولایت‌های شمال و سرپل را طرح برنامه‌های تروریستی از سوی یک جنرال بازنشسته پاکستانی خواند و گفت: شیخ نبیل، جنرال بازنشسته پاکستانی چند روز پیش در ولسوالی کوهستانات آمده و طرح ایجاد مرکز آموزشی طالبان را ریخته است.

وی با بیان اینکه شیخ نبیل برای ۱۰ روز در شمال افغانستان بود، گفت: وی در جریان این ۱۰ روز در تمام مناطق تحت کنترل طالبان رفته و برنامه‌های جنگی به شبه‌نظامیان داده است.

 رحمانی با بیان اینکه این جنرال پاکستانی حدود یک هفته پیش افغانستان را ترک کرده، افزود: ظاهراً حمله به سانچارک برنامه این جنرال پاکستانی بوده است.

این در حالی است که پیش از این نیز مقام‌های اکشورمان بارها اعلام کرده بودند که جنرال های پاکستانی با حضور در جبهه‌های جنگی طالبان، اقدام به سازمان‌دهی عملیات‌های آنها می‌کنند

 

طالبان حمله گسترده‌ی را با همکاری جنرالان پاکستانی در سرپل به راه انداخته اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد