طالبان-در-تلاش-تصرف-ولسوالی-برگمتال-نورستان-هستند

مقام های محلی ولایت نورستان از تلاش طالبان برای بدست آوردن برگمتال یکی ازولسوالی های ولایت نورستان خبر می دهند.

به گزارش افغان نیوز: مقام های محلی ولایت نورستان به رسانه ها گفته اند که طالبان برای تصرف ولسوالی برگمتال در اطرف این ولسوالی تجمع کرده اند.

شماری از نیروهای امنیتی در این ولسوالی گفته اند که اگر جنگ با طالبان طولانی شود، با کمبود مهمات مواجه خواهند شد.

مقام‌های محلی از انجام حملات هوایی بر مواضع طالبان در نورستان خبر داده‌اند و گفته که خط مقدم جبهه طالبان را درهم شکسته‌اند.

ولسوالی برگ‌متال، دره‌ای سبز و دور افتاده در شرق نورستان و هم ‌مرز با پاکستان است که تاکنون چندین بار است با تهدیدهای امنیتی روبرو شده است.

یکتن از سربازان در برگ‌متال که نخواست از او نام گرفته شود به رسانه ها گفته است که طالبان از سه جهت این ولسوالی را محاصره کرده‌اند.

او می‌گوید اگر نیروی هوایی به کمک نیروهای امنیتی نرسد، توازن قوا به هم خواهد خورد و برگ‌متال به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

به گفته او: "حدود ششصد نفر از مخالفان تجمع کرده، ولسوالی در محاصره است، مخالفان از کامدیش و کرنگل آمده‌اند، ممکن است امشب حمله کنند. اگر نیروی هوایی نرسد مشکل حل نخواهد شد."

حافظ امین رئیس دفتر والی نورستان گفته است که شماری زیادی از طالبان برای حمله به برگمتال آماده شده‌اند.

آقای امین می‌گوید حملات هوایی نیروهای امنیتی خط مقدم جبهه طالبان را درهم شکسته، اما تهدید امنیتی با قوت قبلی آن سرجایش باقیست.

مقام‌های نورستان مدعی‌اند که در این حمله هوایی، ده ها تن از این گروه را کشته‌اند، ادعایی که طالبان آن را رد کرده‌اند.

او مدعی است که برگمتال با پاکستان هم مرز و شماری از افراد طالبان از پاکستان آمده و رهبری طالبان به دست بزرگان متقاعد ارتش پاکستان است.

پاکستان همواره ادعای حمایت از طالبان را رد کرده و گفته است که خود قربانی تروریسم است.

کنترل ولسوالی برگمتال تا حالا دوبار به دست طالبان افتاده است. مسیر زمینی میان کامدیش و برگمتال از سالها پیش به دلیل تهدیدات امنیتی برای تردد ماموران دولتی مسدود است.

برگ‌متال قربانی رویدادهای جنگی و طبیعی است. سال گذشته به دلیل سرازیر شدن برف‌کوچ در این محل، شماری از ساکنان آن کشته شدند و این حادثه پای محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان را به این ولسوالی کشاند.

طالبان در تلاش تصرف ولسوالی برگمتال نورستان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد