طالبان-در-جریان-آتش‌بس-خلاف-تعهدشان-عمل-کردند

وزارت امور داخله کشور می‌گوید که طالبان در جریان آتش‌بس سه روز عید سعید اضحی، خلاف آنچه گفته بودند عمل کردند و مرتکب ۳۸ مورد تخطی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت آمده است که گروه طالبان با انجام حملات تروریستی، تهاجمی و انفجار ماین‌ها ۶۰ تن از هموطنان ملکی ما را شهید و مجروح نمودند. از این میان ۲۰ تن از هموطنان ملکی ما شهید و ۴۰ تن دیگر مجروح شده‌اند.

طالبان باربار مرتکب نقض اصول محاربه و کاهش خشونت شده‌اند. کشتار مردم و حملات تهاجمی در دوره‌ی کاهش خشونت، آتش‌بس عید سعید فطر و نیز سه روز عید اضحی نشان‌دهنده‌ی عدم تعهد این گروه به آنچه می‌گوید محسوب می‌گردد.

وزارت امور داخله کشور، حمله مسلحانه بر زندان ولایت ننگرهار را نیز به طالبان نسبت داده و با نشر اعلامیه گفته است که تروریستان طالب ابتدا با استفاده از یک موتر بمب‌گذاری‌شده حمله انتحاری کردند و شماری دیگر از آنها دست به حمله مسلحانه زدند. همچنان تعدادی از این تروریستان در یک ساختمان رهایشی که در نزدیکی محبس موقعیت دارد، موضع گرفتند و حملات خود را از آن‌جا شدت بخشیدند.

اعلامیه افزوده است که در این روی‌داد، قطعات خاص پولیس و سایر نیروهای ملی امنیتی و دفاعی به هدف دفع و مهار این حمله وحشیانه به اسرع وقت به محل رسیدند و پس از انسداد ساحه رویداد، عملیات پاک‌سازی را آغاز کردند.

نیروهای ملی امنیتی و دفاعی چهل خانواده را از ساختمانِ که تروریستان در آن جابِجا شده بودند؛ نجات دادند و ۱۱ طالب مسلح توسط نیروهای قطعات خاص از پا در آورده شدند. هم‌چنان نیروهای امنیتی و دفاعی از فرار ۱۰۴۵ زندانی جلوگیری کردند.

در اعلامیه این وزارت آمده است که با تاسف ۲۵ تن از افراد ملکی به‌شمول دو منسوب نیروهای امنیتی و سه زندانی به شهادت رسیدند و ۴۸ فرد ملکی جراحت برداشته‌اند.

در همین حال، رییس جمهور غنی نیز در پیوند به حملۀ تروریستی در ولایت ننگرهار، یکبار دیگر بر آتش بس و یا کاهش خشونت تاکید ورزید و گفت که تروریستان با انجام چنین حملات نمی توانند، عزم و ارادۀ مردم ما را برای برقراری صلح و ثبات تضعیف نمایند.

طالبان در جریان آتش‌بس خلاف تعهدشان عمل کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد