طالبان-در-جوزجان-به-گروه-داعش-پیوسته-اند

شماری از شاخه های گروه طالبان در ولسوالی های قوش تبه و درزاب ولایت جوزجان زیر پرچم داعش فعالیت کرده دست به انجام حملات هراس افکنی میزنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان امروز چهارشنبه (۹ جوزا) به افغان نیوز گفت که از دو سال به این سو ولایت جوزجان شاهد فعالیت های گروه داعش بوده و مشغول سربازگیری از جوانان این ولایت می باشند.

آقای غفوری تصریح می کند؛ بیکاری، فقر و بی توجهی حکومت مرکزی از مشکلاتی است که گروه داعش را در جلب و جذب جوانان موفق کرده است.

سخنگوی والی جوزجان اضافه نمود که شماری از اعضای طالبان با تبدیل کردن لباس و پرچم شان اکنون تحت نام داعش فعالیت میکنند و با این گروه همکار هستند.

این افراد با پیوستن به گروه داعش حملات هراس افکنی را انجام میدهند.

وی همچنان تاکید کرد گروه داعش دست عمل های فجیع مثل ترور، بریدن سر و قتل های مرموز میزنند که آرامش و رفاه را از مردم گرفته و از طریق باج گیری ها باعث نگرانی شدید مردم می شوند.

سخنگوی ولایت جوزجان اضافه می کند، بسته شدن مکاتب به روی شاگردان، به غارت بردن اموال و آتش زدن خانه های مردم از هراس افگنی های است که گروه داعش در جوزجان انجام می دهند. 

بر اساس گفته های آقای غفوری طی انجام عملیات های  هوائی و زمینی که نیروهای امنیتی و ناتو برای نابودی گروه داعش انجام داده اند تلفاتی به این گروه وارد شده است اما با این وجود ولایت جوزجان در اولویت کار حکومت مرکزی نیست.

این در حالی است که مقامات محلی نیز حکومت مرکزی را به تبعیض و قوم گرایی متهم نموده و بی اعتنایی به یک ولایت را ناشی از کدورت های قومی می دانند.

طالبان در جوزجان به گروه داعش پیوسته اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد