طالبان-در-سه-ولسوالی-ولایت-کاپیسا-حضور-دارند

مقامات محلی ولایت کاپیسا می گویند طالبان در سه ولسوالی این ولایت فعال هستند که در بخشی از این ولسوالی ها جنگ میان نیروهای امنیتی و این گروه مخالف مسلح جریان دارد.

به گزارش افغان نیو ز:محمد حسین سنجنی عضوشورای ولایتی کاپیسا امروزسه شنبه (٬۸جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت  که 80 درصد خاک ولوسالی تگاب، 90 خاک ولسوالی اله سای و بخش های از ولسوالی نجراب در کنترل طالبان هستند.

به گفته وی باشندگان این مناطق بیشتر اقوام پشتون هستند و شماری از باشندگان محل نیز با طالبان همکاری دارند

وی علاوه کرد که طالبان خارجی نیز در این ولایت فعالیت دارند و طی عملیاتی که چندی پیش در ولسوالی های ولایت کاپیسا صورت گرفت ۴۵ جنگجوی طالب از بین رفتند که از میان آنان ۷ تن تابع کشور های آسیای میانه بودند.

آقای سنجنی می افزاید: دربخش های ولسوالی ناامنی ها بیشتر شده و حدود 60 درصد از باشندگان این مناطق همکار طالبان هستند.

طالبان در ولایت کاپیسا هرزگاهی بر پاسگاه  نیروهای امنیتی حمله می کنند و اما پس جنگ چند ساعته دوباره عقب نشینی می کنند همچنان این گروه اکثر اوقات با استفاده از انفجار ماین شخصیت های این ولایت را مورد هدف قرار می دهند.

آقای سنجنی می گوید:" طالبان با به دست گرفتن کنترل ولسوالی تگاب این ولایت بیشتر ولایات شمالی افغانستان را تحت کنترل دارند.

در همین حال عبدالطیف مرادی سخنگوی والی کاپیسا به خبرنگار افغان نیوز ضمن رد کردن کنترل ۸۰ درصدی طالبان در ولسوالی تگاب این ولایت گفت بخش های خیلی اندک هستند که طالبان در آنجا حضور دارند.

همچنان آقای مرادی بیان داشت که در این ولایت مسایل زبانی و قومی مطرح نیست و در مناطق که ناامنی ها وجود دارد پشتون نشین نیستند.

براساس گفته های مرادی در بخشی از ولسوالی های تگاب و اله سای طالبان تحرک دارند  و تلاش ها جریان دارد تا مشکلات در ولایت کاپیسا حل شوند.

طالبان در سه ولسوالی ولایت کاپیسا حضور دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد