طالبان-در-مسیر-شاهراه-کابل-غور-از-مردم-باج-می‌گیرند

مقام های محلی ولایت غور می‌گویند که گروه طالبان مسیر شش ولسوالی را با مرکز این ولایت مسدود کرده اند و همچنان با ایجاد ایست‌بازرسی در مسیر شاهراه نمبر یک کابل – غور، از موتر های بار‌بری و مسافری‌بری باج گیری می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز: غلام ناصر خاضع، والی غور امروز سه‌شنبه، ( 21، عقرب ) در یک گفتگو با خبرنگار افغان نیوز تصریح کرد که گروه طالبان مسیر شش ولسوالی را با مرکز این ولایت مسدود کرده و مردم در این روز ها رفته و آمد کرده نمی‌توانند. به گفته او، نیروهای امنیتی تلاش دارند تا عملیاتی را برای باز کردن این مسیر ها راه اندازی کنند.

وی افزود: در حال حاضر هیچ یک از ولسوالی های این ولایت به صورت کامل تحت تصروف گروه طالبان قرار ندارد اما این گروه در شماری از روستا های این ولایت حضور فعال دارند.  پلان های امنیتی روی دست گرفته شده و به زودترین فرصت بخاطری نابود سازی این گروه عملی خواهند شد.

آقای خاضع، تاکید کرد، در حال حاضر هیچ تهدیدی که باعث نگرانی مردم شود، جود ندارد. زیرا جنگجویان طالبان به دلیل سردی هوا در این شب و روز ها هیچ تحرکات نظامی ندارند.

در همین حال، فضل الحق احسان، رئیس شورای ولایتی غور، می‌گوید: شاهراه نمبر یک کابل – غور و هرات - غور به صورت کامل تحت تصروف جنگجویان طالب قرار دارد و از موتر های بلند تناژ و موتر های مسافر بری در این مسیر باج می‌گیرند.

رئیس شورای ولایتی غور بیان کرد، در حال حاضر ولسوالی های پسابند، چهارسده به صورت کامل به دست مخالفان مسلح دولت است و نیروهای امنیتی در امر باز پس گیری این ولسوالی ها ناتوان می باشند؛ زیرا نیروی کافی در این ولایت وجود ندارد.

آقای احسان گفت: حضور طالبان در این ولسوالی ها در حال افزایش است و مقام های امنیتی باید برای نابود سازی این گروه عملیات هوایی و زمینی را به صورت دوامدار ادامه دهد. زیرا عملیات وقفه‌ای برای سرگوب این گروه کافی نمی‌باشد.

به گفته وی؛ اکنون تنها ولسوالی لعل و سرجنگل به صورت کامل به دست نیروهای امنیتی است؛ اما ولسوالی های پسابند، چهارسده، غلمین و مرغاب به صورت کامل تحت تصروف گروه طالبان قرار دارد و نیروهای امنیتی هیچ حاکمیت ندارند.

از سوی هم، محمد مهدوی، عضو دیگر شورای ولایتی غور، وضعیت امنیتی شاهراه های این ولایت را شکننده خوانده و می‌گوید، با گذشت هر روز اوضاع امنیتی شماری از ولسوالی ها بدتر شده و اکنون بسیاری از روستا ها از سوی طالبان مدیریت می‌شود. شماری از راه های مواصلاتی از سوی این گروه مسدود شده و مردم حتی مواد خوراکی ندارند.

وی افزود: طی چند سال گذشته حکومت مرکزی در بهبود امنیت این ولایت هیچ توجهی نکرده و ناامنی ها پس از انتخابات در این ولایت بیشتر اوج گرفته است. زیرا هراس افگنان طالب از مردم در روستا ها عشر و زکات جمع‌آوری می‌کنند و همچنان تمام راه ها را ماین گذاری کرده اند.

غور از جمله ولایت های ناامن در غرب کشور است که طی سال های گذشته در قسمت تامین امنیت و انکشاف آن کم تر توجهی صورت گرفته است. از این رو بار ها این موضوع را با حکومت مرکز در میان گذاشته اما اقدام عملی صورت نگرفته است.

طالبان در مسیر شاهراه کابل-غور از مردم باج می‌گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد