طالبان-در-ولایت-زابل-از-مردم-مالیه-میگیرند

طالبان در شماری از ولسوالی های مرزی ولایت زابل برای جمع آوری عواید گمرک ساخته و از درآمد های زراعتی و تجارتی آنها عشر و ذکات جمع آوری میکند.

به گزارش افغان خبر: شماری از سران قومی در ولایت زابل میگویند که طالبان از پول جمع آوری شده به نام عشر و ذکات علیه نیروهای امنیتی استفاده میکنند.

در اعلامیه‌ای که در این زمینه منتشر شده آمده است: بزرگان قومی می‌گویند که در زابل از بخش‌های مختلف تجارت و مالکان زمین از محصولات و حاصلات شان به مخالفان مسلح دولت بنام ذکات پول می‌دهند.

 اما طالبان با استفاده از این پول‌ها در جنگ علیه نیروهای دولتی استفاده می‌کنند و در گسترش ناامنی‌ها نقش مهم بازی می‌کنند.

 بر اساس اعلامیه: آنها (سران قومی) می‌گویند که طالبان مسلح در ولسوالی سرحدی شمالزی که با پاکستان 64 کیلومتر مرز مشترک دارد، برای جمع‌آوری عواید، گمرک فعال کرده و هر روز از صدها موتر از این مسیر پول می‌گیرد.

بزرگان قومی ولایت زابل از دولت خواسته تا برای جلوگیری از این اقدامات طالبان اقدام جدی کرده و مردم را از انحصار طالبان خارج سازد.

در همین‌حال، عطاجان حق‌بیان رییس شورای ولایتی زابل نیز تایید کرده که طالبان از مردم پول هنگفتی بنام مالیه و ذکات می‌گیرند.

او همچنین تایید کرده که طالبان در ولسوالی شمالزی گمرک ساخته و روزانه از صدها موتری که از این مسیر رفت و آمد می‌کنند پول دریافت میکنند.

 به گفته او، هرچند بارها در این باره با مقام‌های حکومتی بحث شده اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. گل‌اسلام سیال سخنگوی والی زابل نیز گفته که در برخی از مناطق باشندگان آن به عنوان ذکات به طالبان پول می‌دهند.

طالبان در ولایت زابل از مردم مالیه میگیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد