طالبان-در-پی-معامله-و-توافق-با-امریکا-در-افغانستان-به-قدرت-رسیدند

وزیر دفاع ملی بریتانیا گفته است که طالبان در پی یک معامله و توافق امضا شده با امریکا در افغانستان به قدرت رسیدند.

به گزارش افغان نیوز؛ بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز گذشته( چهارشنبه، 5 عقرب) در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت که به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در نتیجه یک معامله و توافق امضا شده با دولت امریکا در سال 2020 بود.

وزیر دفاع بریتانیا افزوده است که این توافق در پایان مذاکراتی امضا شد که امریکا و طالبان بدون مشارکت دولت افغانستان انجام دادند و در نهایت دست طالبان را برای پیش‌روی در افغانستان باز گذاشت.

بن والاس تصریح کرد که با امضای این توافق موانع طالبان برای قدرت گیری در افغانستان پس از خروج نیروهای امریکایی تسهیل شد زیرا؛ مقامات امریکایی در آن زمان از مقامات افغانستان ناامید شده بودند.

امریکا در فبروری ۲۰۲۰میلادی توافقنامه دوحه با طالبان را بدون حضور دولت پیشین افغانستان به امضا رساند که بر بنیاد آن، تمامی نیروهای امریکایی باید در جریان ۱۴ افغانستان را ترک می‌کردند.

این در حالی است که زلمی‌ خلیلزاد، نماینده ویژه پیشین امریکا برای صلح افغانستان به تازگی گفته است که« لجاجت اشر غنی» به خاطر حفظ قدرت، خودخواهی نخبگان سیاسی و عدم تمایل سربازان افغان برای مقابله با طالبان، باعث فروپاشی دولت افغانستان شد

طالبان در پی معامله و توافق با امریکا در افغانستان به قدرت رسیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد