خلیلزاد-غنی-فکر-می‌کرد-امریکا-هرگز-افغانستان-را-ترک-نمی‌کند

نماینده ویژه پیشین امریکا برای صلح افغانستان گفته است که اشرف غنی، رییس جمهور فراری محاسبه اشتباه از توان نیروهای افغانستان داشت و فکر می‌کرد، امریکا این کشور را هرگز ترک نمی‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛  زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه پیشین امریکا برای صلح افغانستان در مصاحبه با شبکه«سی‌ان‌ان» گفته است که اشرف غنی می‌خواست در قدرت بماند و«هنگام سقوط کابل از طالبان ترسیده بود اما؛ به هر دلیلی مردم افغانستان را تنها گذاشت».

خلیلزاد بیان کرده است: دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا به این نتیجه‌ رسیده بود که ما پیروز جنگ افغانستان نیستیم. او اعتراف کرده که در 7 سال گذشته طالبان پیروز جنگ بوده‌اند.

خلیلزاد تصریح کرده که جنگ افغانستان به‌صورت تقریبی از دید هر 3 رییس‌جمهور اخیر امریکا، جنگ مطلوبی برای این کشور نبوده است.

نماینده ویژه پیشین امریکا تاکید کرده است: «مشکل عمده در رابطه با صلح افغانستان فاصله زیاد حکومت و طالبان بود، هر چند که بعد، حکومت افغانستان نیز وارد گفتگو‌های صلح شد. اما؛ رییس‌جمهور افغانستان فکر می‌کرد که آمریکا هرگز افغانستان را ترک نمی‌کند».

خلیلزاد در مورد تغییر طالبان گفته است که شاید شماری از طالبان تغییر نکرده باشد اما؛ بعضی از آنان تغییر کرده و در حال حاضر رسانه‌های افغانستان آزاد هستند و گویندگان زن نیز در شبکه‌های تلویزیونی دیده می‌شوند.

این در حالی است که خلیلزاد پیش از این نیز در گفتگویی با بنیاد کارنگی گفته بود که به خاطر«لجاجت» اشرف غنی برای ماندن به قدرت، افغانستان به دست طالبان سقوط کرد.

خلیلزاد: غنی فکر می‌کرد امریکا هرگز افغانستان را ترک نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد