خلیلزاد-مخالفان-به-قدرت-رسیدن-غنی-از-راه-تلقب-را-تهدید-کرده-بود

مشاور پیشین امنیت ملی گفته است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه پیشین امریکا برای صلح افغانستان، در خانه حامد کرزی، رییس جمهور پیشین مخالفان به قدرت رسیدن اشرف غنی، رییس جمهور فراری کشور از راه تقلب را تهدید کرده بود.

به گزارش افغان نیوز؛ رنگین دادفر اسپنتا، مشاور پیشین امنیت ملی در حکومت حامد کرزی، روز گذشته( جمعه، 7 عقرب) این مطلب را در واکنش به مصاحبه اخیر خلیلزاد که در آن گفته است« لجاجت» غنی باعث سقوط افغانستان و تسلط طالبان شده، در توییترش نگاشته است.

آقای اسپنتا نوشته است: «آقای خلیل‌زاد لجاجت دکتور غنی برای حفظ قدرت را مانع اصلی صلح کذایی خودش می‌داند. جنون غنی به حفظ قدرت غیر‌قانونی و دشمنی او با صلح و دولت‌ قانون، آشکار بود. اما آقای خلیل‌زاد مگر شما نبودید که‌ در منزل آقای کرزی مخالفان به قدرت‌ ‌‌‌رسیدن دکتور غنی از راه تقلب را تهدید کردید؟».

مشاور پیشین امنیت ملی خطاب به خلیل‌زاد نوشته است: «مگر من در همان نشست به شما نگفتم که روزگار تهدید با  B52 گذشته است، دست از تهدید بردارید، کسی از شما نمی‌ترسد؟».

اسپنتا  گفته است که خلیل‌زاد خواهان برگزاری مراسم تحلیف محمداشرف غنی شده بود و ناوقت همان روز که نشست در خانه کرزی برگزار شده بود، خلیل‌زاد به عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، گفته است که اگر مراسم تحلیف جداگانه برگزار کند، علیه او از نیروهای امریکایی استفاده می‌کند.

او همچنان در توییترش نوشته است: «فردای آن‌ روز شما و تمام مسوولان امریکایی در کابل در مراسم تحلیف دکتور غنی شرکت کردید؟ آقای غنی دست‌نشانده دولت و دستگاه‌تان بود و شما نیز از همان دیوانه‌گان قدرت غیر‌قانونی استید. تاریخ شما را به یاد خواهد داشت و ما مردم افغانستان نیز از یاد نخواهیم برد.»

این در حالی است که سه روز پیش، زلملی خلیلزاد، نماینده ویژه پیشین امریکا برای صلح افغانستان در مصاحبه‌ای گفته است که دولت افغانستان به خاطر«لجاجت» اشرف غنی، رییس جمهور فراری برای حفظ قدرت، سقوط کرده و طالبان مسلط شده است.

این سخنان زلمی خلیلزاد با واکنش‌های زیادی مواجه شده و شماری از کارشناسان امور گفته است که او خود عامل سقوط افغانستان در پروسه صلح با طالبان است.

خلیلزاد مخالفان به قدرت رسیدن غنی از راه تلقب را تهدید کرده بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد