طالبان-سلاح‌های-قانونی-ضبط‌-شده-را-پس-می‌دهند

کمیسیون تصفیه طالبان از تمام کسانی که اسلحه و وسایط قانونی‌شان در جریان تلاشی خانه به خانه، ضبط شده، خواسته‌است که برای بازپس‌گیری وسایل‌شان با ارائه اسناد قانونی به مرکز این کمیسیون مراجعه کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیسیون تصفیه طالبان، امروز پنج‌شنبه (۱ ثور) با نشر یک اعلامیه‌ از تمام کسانی که وسایل و اسلحه‌شان توسط طالبان ضبط شده‌بود خواسته که فردا جمعه دوم ثور برای بازپس‌گیری آن به مرکز کمیسیون با اسناد و مدارک‌شان مراجعه کنند.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان نیز با نشر توییتی از مردم خواسته‌است که برای پس‌گیری وسایل‌شان به کمیسیون تصفیه بروند.

در اعلامیه کمیسیون تصفیه طالبان آمده‌است: «به همه‌ آن تاجران، صرافان، مالکان شرکت‌ها، صاحبان مراکز صحی و تجارتی و اشخاص حامل اسلحه شخصی که اسلحه ‌و وسایط‌شان در آغاز امسال در طی عملیات تصفیوی شهر کابل از سوی کمیسیون تصفیه گرفته شده‌بود، خبر داده می‌شود که برای بازپس‌گرفتن اسلحه، وسایط و ‏اجناس‌شان سر از فردا به مرکز کمیسیون تصفیه در لوای دارالامان شهر‌ کابل مراجعه‌ نمایند.»

در همین حال از مراجعین خواسته شده که پیش از رفتن به کمیسیون تصفیه، اسناد قانونی مالکیت اجناس را با خود داشته‌باشند.

در اعلامیه ذکر شده که ‏تاجران، صرافان، مالکان مراکز صحی و تجارتی و صاحبان شرکت‌های امنیتی باید جوازهای کار، حمل اسلحه و وسایط خود را پیشاپیش از سوی وزارت امور داخله و وزارت‌خانه‌های دیگر‌ تصدیق و تایید کنند.

در این اعلامیه گفته شده‌ که درباره‌ اسلحه و وسایطی که هنوز اسناد مالکیت آن مشخص نشده، در آینده‌ نزدیک تصمیم گرفته خواهد شد.

این در حالی است که نیروهای طالبان طی عملیه‌های تصفیه‌ای و تلاشی خانه به خانه در کابل و شماری از ولایات به ویژه در شمال کشور، تمام اسلحه، مهمات و موترهایی را که مربوط به دولت پیشین می‌شد جمع‌آوری و ضبط کرده‌بودند.

طالبان سلاح‌های قانونی ضبط‌ شده را پس می‌دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد