طالبان-مردم-را-به-اتهام-هم‌کاری-با-دولت،-سر-می‌برند

جنگجویان گروه طالبان در منطقه‌ی مرزی اسپین‌بولدک ولایت قندهار، خانه‌ها را تلاشی کرده و شماری از شهروندان را به اتهام هم‌کاری با دولت کشته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ دیدبان حقوق بشر از کشته‌شدن شماری از بستگان نزدیک کارمندان دولتی در ولسوالی اسپین‌بولدک ولایت قندهار بدست طالبان، اظهار نگرانی کرده است. 

در اعلامیه این نهاد آمده است که طالبان پس از تصرف گذرگاه مرزی اسپین‌بولدک، پس از تلاشی خانه‌های مردم، حدود ۳۰۰ تن را بازداشت کرده ‌اند. گفته شده که بیش‌تر آن‌ها از نزدیکان کارمندان دولت بوده‌ اند.

دیدبان حقوق بشر در اعلامیه‌ی خود، افزوده که طالبان مردی به نام ننگیالی را در برابر اعضای خانواده‌ اش در روستای «سرپوزه»ی ولایت کندهار در نهم جولای به اتهام هم‌کاری با پلیس کشته اند.

براساس این اعلامیه، طالبان در ۱۹ همین ماه، دو پسر فدامحمد، عضو شورای ولایتی کندهار را به اتهام داشتن رابطه‌ی نزدیک با جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین این ولایت -که در سال ۲۰۱۸ کشته شد-، تیرباران کردند.

پاتریشیا گاسمن، معاون بخش آسیایی در دیدبان حقوق بشر، گفته است: «با آن که رهبران طالبان مسؤولیت هر گونه سوی استفاده را انکار کرده ‌اند؛ اما مدارک کافی در مورد اخراج و بازداشت خودسرانه‌ی افراد و کشتار در مناطق تحت کنترول طالبان وجود دارد.»

این درحالی است که گروه طالبان، چند روز پیش نیز، نظرمحمد، معروف به «خاشه زوان»، یکی از کمیدین‌های محلی را در کندهار تیرباران کردند.

هرچند، گروه طالبان برخی این ادعا را رد کرده و گفته‌ اند که این ادعاها، محصول تبلیغات حکومتی بر ضد آن‌ها است.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان، تیرباران‌کردن «خاشه زوان» در ولایت کندهار را تائید و می‌گوید که این کمیدین، عملاً در صفوف نیروهای شبه‌نظامی دولت فعالیت داشت و به طالبان نیز توهین می‌کرد.

طالبان مردم را به اتهام هم‌کاری با دولت، سر می‌برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد