طالبان-مردم-ولسوالی-های-غزنی-را-تهدید-به-مرگ-نمودند

شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی می گویند: طالبان ضمن اینکه راه های ارتباطی مردم ولسوالی های جاغوری، مالستان، قره باغ، گیلان، ناهور و اجرستان را به مرکز شهر مسدود نموده اند، هشدار داده اند که در صورت عدم پیروی از امارت اسلامی، هرگونه مسوولیت در مسیر رفت و آمد بدوش خود تان خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: شماری از مقامات محلی و باشندگان ولایت غزنی، روز دوشنبه( ۲۶، قوس) به خبرنگار افغان نیوز گفتند؛ تمامی راه های که ولسوالی ها را به مرکز شهر غزنی وصل می کند توسط طالبان بسته شده و به مردم هشدار داده اند که اگر اتفاقی در این مسیرها برای کسی بیفتد مقصر خودشان خواهند بود.

فاطمه رحیمی عضو شورای ولایتی غزنی با تایید این مطلب، گفت: طالبان طی سه نامه ای که برای مردم جاغوری و مالستان فرستاده اند، آنان را دعوت به اطاعت از رهبری امارت اسلامی نموده و هشدار داده اند که راه های منتهی به شهر بسته است و اگر اتفاقی برای  کسی بیفتد، مسولیتش به عهده طالبان نمی باشد.

بانو رحیمی اضافه نمود که خطر جانی و مالی در مسیرهای ترانزیتی و رفت و آمد مردم به مرکز شهر غزنی بعد از جنگ در ولسوالی های جاغوری و مالستان این ولایت وجود دارد اما هیچ گونه توجهی برای رفع این خطرها و ایجاد پوسته از سوی حکومت صورت نگرفته است.

وی همچنان اظهار داشت؛ کمربندهای امنیتی که در جنگ غزنی توسط گروه طالبان از بین برده شده بود، هنوز بازسازی نشده است.

این عضو شواری ولایتی تاکید می کند که غزنی به عنوان شهر درجه یک، از امکانات و تجهیزات لازم برخوردار نیست و دولت مرکزی باید توجه جدی به این وضعیت داشته باشد.

از سوی هم غلام سخی زابلی عضو دیگری شورای ولایتی غزنی با تایید این خبر افزود؛ خطر عملیات و حملات طالبان هنوز یکی از نگرانی های بزرگ مردم این ولایت و مخصوصا ولسوالی های مالستان و جاغوری می باشد.

آقای زابلی با ابراز نگرانی علاوه نمود؛ هیچ ولسوالی در ولایت غزنی وجود ندارد که از خطر طالبان و حملات مسلحانه آنان در امان باشد. چنانچه که اکنون مردم نمی توانند برای رفع مشکلات شان به مرکز شهر بروند.

در همین حال مسولان ولایت غزنی از جواب دادن در این زمینه خودداری کرده و با تماس های مکرر حاضر به پاسخ گویی نشوند.

گزارش"حبیبه حبیبی"

طالبان مردم ولسوالی های غزنی را تهدید به مرگ نمودند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد