طالبان-مسوولیت-سوزاندن-مکتب-در-کابل-را-نپذیرفتند

وزارت داخله درحالی از سوختاندن یک باب مکتب دخترانه در ولسوالی شکر دره ولایت کابل خبر داده است که گروه طالبان مسوولیت آن را به عهده نگرفته و ادعای این وزارت را اتهام عنوان نموده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور داخله می گوید که جنگجویان گروه طالبان صبح امروز سه شنبه(29، اسد) لیسه دخترانه "بویه زار" را در ولسوالی شکر دره ولایت کابل به آتش کشیده اند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله به رسانه ها گفته است که در حدود ۹۰ درصد این مکتب دخترانه از بین رفته است.

آقای رحیمی افزوده است که جنگجویان گروه طالبان ابتدا "ملازم"مکتب را بستند و سپس مکتب را به آتش کشیدند.

در همین حال، وزارت معارف نیز در یک اعلامیه گفته است که لیسه دخترانه "بویه زار یا بوی هزاره ناصری " در ولسوالی شکر دره ولایت کابل صبح امروز به آتش کشیده شده است.

بر اساس آمار های وزارت معارف، این مکتب دارای ۷۰۰ دانش آموز بوده که به دلیل آتش سوزی، دانش آموزان آن امروز به مکتب حاضر نشدند.

در این علامیه همچنان آمده است که در نتیجه آتش سوزی حاضری دانش آموزان، کتابخانه و تعدادی از چوکی های اداره مکتب حریق شده اند.

اما گروه طالبان با پخش اعلامیه، به آتش کشیدند مکتب دخترانه "بویه زار" را رد کرده و افزوده است که افراد وابسته به این گروه از مکاتب حفاظت می کنند.

این درحالی است که پیش از این گروه طالبان اعلام کرده بود که در مناطق زیر اداره خود به دختران اجازه می‌دهند تا صنف دوازدهم درس بخوانند.

طالبان مسوولیت سوزاندن مکتب در کابل را نپذیرفتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد