طالبان-مناسباتش-را-با-گروه-تروریستی-واضح-کنند

رییس جمهور غنی در دیدار با زلمی خلیلزاد گفته است که ارتباط گروه طالبان با شبکه‌های تروریستی، اقتصاد جرمی و حرام نیز با مشخص شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور شام روز یک‌شنبه(۲۸ دلو) در دیدار با زلمی خلیل‌زاد،‌ نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان، از پاکستان خواسته است تا مناسباتش با گروه طالبان را واضح کند.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که آقای غنی در این دیدار از گروه طالبان نیز خواسته است تا مناسبات‌شان با پاکستان را واضح کند. او در عین حال گفته است که ارتباط طالبان با شبکه‌های تروریستی و نیز ارتباط این گروه با اقتصاد جرمی و حرام نیز با مشخص شود.

رییس‌جمهور غنی همچنان گفته است که در روزهای اخیر مسایل کلیدی زیادی در مورد پروسه‌ی صلح روشن شده و برای رسیدن به صلح پایدار و با عزت به اقدامات بیشتر و مشترک نیاز است.

او افزوده است: «ما به یک شیوه‌ی کاری جدید و واضح با داکتر خلیل‌زاد به موافقت رسیده‌ایم که در چارچوب آن معلومات شریک می‌شود و روی آجندای مشخص مشورت‌های دوام‌دار صورت می‌گیرد و در روشنایی آن اقدام خواهد شد

به گفته‌ی او؛ اعتماد کامل و رابطه‌ی مستحکم میان دولت‌های افغانستان و امریکا بر اساس منافع متقابل نسبت به گذشته مستحکم‌تر شده و دو دولت برای هدف مشترک صلح کار می‌کنند.

رییس‌جمهور غنی علاوه کرده که در راستای صلح روی ماحول ملی،‌ منطقوی،‌ بین‌المللی و کشورهای اسلامی توجه صورت می‌گیرد.

در همین حال زلمی خلیل‌زاد گفته است: «هدف امریکا در پهلوی همکاری‌های مشترک با افغانستان در عرصه‌های مختلف، بیشتر نمودن تلاش‌ها از مجراهای دیپلوماتیک برای برقراری صلح پایدار در افغانستان است تا منافع هر دو کشور حفظ شود و تلاش می‌کنیم که هزینه‌ی جنگ نیز کاهش یابد

طالبان مناسباتش را با گروه تروریستی واضح کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد