طالبان-هشتاد-درصد-خاک-ولایت-لغمان-را-در-کنترل-دارد

شماری از فعالان مدنی ولایت لغمان از بی مسوولیتی والی این ولایت شاکی هستند و می گویند: ناامنی در سراسر این ولایت بیداد می کند و ۸۰ درصد خاک لغمان را طالبان در کنترل دارند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: برخی از فعالان مدنی ولایت لغمان امروز شنبه(14 حوت) در یک نشست خبری در کابل به رسانه ها اعلام کردند که جباراحمد رحیمی والی این ولایت خون خوار ترین و مفسد ترین شخصیت های حکومتی است که در این ولایت به سمت کلیدی منسوب شده است.

حکمت الله حیران یک تن از فعالان مدنی ولایت لغمان با ابراز این مطلب می گوید: دولت مرکزی باید در پی بازجویی از کارکردهای والی و فرمانده پولیس ولایت لغمان اقدامات لازم را انجام دهد.

آقای حیران، والی و قوماندان این ولایت را به فساد اداری و کم کاری متهم نموده تصریح می کند که ولسوالی های علی شنگ، علینگار، دولت شاه و بادپخ در آستانه سقوط قرار دارند و چندین پوسته امنیتی نیز دراین ولسوالی ها از بین رفته است.

این فعال مدنی اظهار داشت: این 4 ولسوالی از جمله ناامن ترین مناطقی اند که طی دو ماه اخیر؛ طالبان به صورت کامل در آن جا فعالیت های عملیاتی و حملات مسلحانه دارند.

نوراحمد نورانی، رییس شورای جوانان ولایت لغمان خاطر نشان ساخت که زنان و کودکان از متضرر ترین قشر در این ولایت هستند که نمی توانند به تعلیم وتربیه دسترسی داشته باشند.

نورانی تاکید کرد، ولایت های پنجشیر، کاپیسا، نورستان و بدخشان با لغمان هم سرحد می باشند که اگر این ولایت ناامن شود و به دست دشمن بی افتند؛ ولایات همجوار آن نیز ناامن خواهد شد.

رییس شورای جوانان ولایت لغممان اضافه کرد:"با اینکه والی و فرمانده پولیس این ولایت بی مسئولیت هستند اما در این مورد تاکنون ریاست اجراییه، امنیت ملی و ونمایندگان این ولایت در پارلمان توجه نکرده اند".

سمیع الله احمدی یکی دیگر از فعالان مدنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بد امنیتی و اجتماعی ولایت لغمان علاوه کرد که مردم از والی فاصله گرفته و این باعث پیشروی طالبان در لغمان شده است.

احمدی افزود، ولایت لغمان از  ولایاتی است که طی 16 سال گذشته در معرض خطر طالبان بوده و در جریان انتخابات در بعضی از ولسوالی های دور دست این ولایت برگزار نشد و مردم نتوانستند در رای دهی برای تعیین سرنوشت شان سهم بگیرند.

این فعالان مدنی هشدار می دهند در صورتی که حکومت مرکزی به داد مردم این ولایت نرسد به دادخواهی، اعتصاب و برپایی خیمه تحصن دست خواهند زد.

طالبان هشتاد درصد خاک ولایت لغمان را در کنترل دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد