طالبان-۲۰-زندانی-حکومت-افغانستان-را-رها-کردند

سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از رهایی ۲۰ زندانی دولت افغانستان از ولایت قندهار خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در توییتی گفته است:"در جریان رهایی زندانی‌ها، روز سه‌شنبه (۱۶ثور) ۲۰ تن از عساکر اداره کابل در ولایت قندهار رها شده اند".

پیش از این نیز طالبان در شش دور، ۱۱۲ زندانی دولت را در ولایت‌های قندهار، لغمان و قندوز آزاد کرده بودند، اما حکومت تنها رهایی ۱۰۶ نفر را تأیید کرده و گفته است که بیشتر افراد آزادشده، غیرنظامی هستند.

دفتر شورای امنیت ملی روز گذشته اعلام کرد که تاکنون ۸۵۰ زندانی طالبان از سوی دولت افغانستان از بند رها شده ‌اند. بنا به گفته‌ی دفتر شورای امنیت ملی، این زندانیان براساس فرمان رییس جهور غنی و به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهار ویروس کرونا آزاد شده و برای آزادی آنان، سن، وضعیت صحی و مدت  باقی‌مانده‌ از حبس‌شان در نظر گرفته شده است.

این درحالی است که رهایی زندانیان طالبان و دولت افغانستان در توافق‌نامه‌ صلح امریکا و طالبان در دهم حوت سال گذشته در قطر، مطرح شده بود. قرار بود پیش از بیستم حوت پنج‌هزار زندانی طالب در ازای یک‌هزار زندانی دولت افغانستان آزاد شوند، اما این روند بنابر دلایلی تاکنون تکمیل نشده است.

طالبان ۲۰ زندانی حکومت افغانستان را رها کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد