طی-سه-سال-جنگ-در-افغانستان،-هزاران-کودک-جان-باختند

بر اساس گزارش های اخیر سازمان ملل، در بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کودک در نتیجه درگیری در افغانستان کشته و زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: سازمان حمایت از کودکان امروز دوشنبه(۱۳، عقرب) در واکنش به کشته شدن ۹ دانش آموز در انفجار یک ماین کنار جاده ای در تخار گفته است، کشتار و ضرب و شتم کودکان باید فورا متوقف شود و عاملان آن باید پاسخگو باشند.

این سازمان حمایتی کودکان افزوده است که بر اساس گزارش های اخیر سازمان ملل، در بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کودک در نتیجه درگیری در افغانستان کشته و زخمی شده که از این میان، ۶۰۰ تن آنان در انفجار ماین های کنار جاده کشته شده اند.

این سازمان خاطرنشان کرده است که تلفات کودکان در سال جاری در بسیاری از مناطق افغانستان ادامه یافته و حتی افزایش یافته است.

سازمان حمایت از کودکان تاکید کرده که یک نسل کامل از کودکان افغانستان چیزی جز جنگ نمی دانند و آینده صلح آمیز و بارور برای افغانستان متکی به حمایت و آموزش کودکان است.

این سازمان از طرف های درگیر در جنگ افغانستان خواسته است که از وارد کردن تلفات بر کودکان دست بردارند.

این در حالی است که روز شنبه(۱۱ عقرب) ۹ دانش آموز هنگام رفتن به مکتب در ولسوالی درقد ولایت تخار در انفجار یک ماین کشته شدند.

طی سه سال جنگ در افغانستان، هزاران کودک جان باختند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد