طی-یک-سال-گذشته-در-افغانستان؛-بیش-از-۵۰۰-کودک-قاچاق-شدند

وزیر عدلیه افغانستان می گوید که طی یک سال گذشته ۴۹۲ طفل پسر و ۴۰ طفل دختر از کشور قاچاق شده اند و ۱۶۳ تن به اتهام قاچاق انسان از سوی اداره های کشفی و امنیتی بازداشت گردیده اند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه افغانستان امروز پنج شبنه(11، میزان) طی یک نشست خبری در کابل که در آن گزارش سال ۱۳۹۷ کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران را ارائه می کرد، گفت: در سال ۱۳۹۷ به تعداد ۱۵۴ قضیه قاچاق انسان و قاچاق مهاجران به داد ستانی کل وارد شده است که ۱۴۵ قضیه ای آن مورد تحقیق و تعقیب قرار گرفته و نه قضیه ای دیگر آن در جریان کار می باشد.

وزیر عدلیه گفت که بر بنیاد احکام قانون جزایی افغانستان، از جمع متهمان قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، ۷۵ تن محکوم به مجازات شده اند.

او تاکید کرد که اداره امنیت ملی افغانستان ۵۵ شبکه قاچاق انسان را تثبیت و شناسایی نموده و بر ۳۴ شبکه آن عملیات نموده و ۴۱ تن از قاچاقچیان انسان را گرفتار و به نهادهای عدلی وقضایی معرفی کرده است.

آقای انور گفت که اداره امنیت ملی افغانستان ۵۵ شبکه قاچاق انسان را تثبیت و شناسایی کرده که ۴۱ تن از قاچاقچیان انسان را گرفتار و به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کرده است. او همچنان گفت که وزارت داخله نیز با کشف و بررسی ۱۲۲ قضیه ای قاچاق انسان، ۶۳ تن را به ظن قاچاق انسان بازادشت و به نهادی عدلی و قضایی سپرده است.

انور گفت که موسسه‌های همکار در هماهنگی با کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان وقاچاق مهاجران، یک هزارو ۵۰ تن از قربانیان قاچاق انسان و قاچاق مهاجران را تا اکنون در مراکز حمایوی خود مورد حمایت‌های صحی، روانی، تعلیمی و اجتماعی قرار داده اند.

وی در پاسخ به پرشس خبرنگاران مبنی بر اینکه از سال ۱۳۹۷ تا کنون به چه تعداد انسان از افغانستان قاچاق شده گفت که به دلیل سرحدات باز کشور، آمار واقعی در اختیار کمیسیون مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران وجود ندارد؛ اما از سال ۱۳۹۶ به این سو قاچاق انسان کاهاش یافته است.

به گفته آقای انور، بخش آگاهی دهی کمیسیون مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، برنامه های آگاهی دهی در مورد قاچاق انسان، آسیب‌ها و پیامدهای آن را از طریق مساجد، خطابه‌ها، پیام‌های رادیویی و تلویزیونی، بنرها و بلبوردها راه اندازی کرده وبرای ۱۶۹ هزار و۷۳۵ تن از شهروندان کشور آگاهی دهی کرده است.

وزیر عدلیه کشور در حالی گزارش سال ۱۳۹۷ کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجر را ارائه کرده که سال جاری در نیمه ای دومش قرار دارد و این کمیسیون هیچ گونه آماری از قاچاق انسان در جریان امسال را ارائه نکرده است.

طی یک سال گذشته در افغانستان؛ بیش از ۵۰۰ کودک قاچاق شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد