طی-یک‌سال-بیش-از-۸-هزار-واقعه-جنایی-در-کشور-ثبت-شده‌است

مسوولان وزارت داخله می‌گویند که در یک سال گذشته ۸هزارو ۷۳۰ واقعه جنایی در سراسر کشور ثبت شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی نور جلال جلالی، معین وزارت امور داخله امروز ( یک‌شنبه، ۶ سنبله) در گزارش‌دهی دولت به ملت گفت که یک‌هزارو ۲۷۹ واقعه تحت بررسی است، ۱۲هزارو ۵۴۶ مظنون بازداشت شده، ۱۴۴ عرداه وسایط نقلیه، ۸۵۲ میل اسلحه و ۱۳۲هزارو ۲۲۲ فیر مرمی در سراسر کشور کشف و ضبط شده‌است.

جلالی در مورد مبارزه با مواد مخدر گفت که در یک سال گذشته یک‌هزارو ۸۴۲ عملیات صورت گرفته که در نتیجه ۲۹ کارخانه تولید مواد مخدر تخریب، ۲۳۶ کیلوگرام هیرویین، ۴۷۲ کیلوگرام مت امفتامین، ۴هزارو ۷۲۰ کلیوگرام تریاک، ۶ تن چرس، ۳۱هزارو ۹۴۶ قرص ذیکپ، ۲۶ تن مواد کیمیاوی و ۵ تن مشروبات الکولی کشف و ضبط شده‌است.

معین وزارت امور داخله تاکید کرد که در پیوند به قضایای مواد مخدر ۲هزارو۲۲۲ مظنون بازداشت و به پنجه قانون سپرده شده‌است.

او افزود که با هماهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ، از ساحات باستانی کابل، پروان، کاپیسا، بغلان، بلخ، بامیان و غور حفاظت به عمل آمده و امنیت ۵۳ پروژه ملی تامین و از این میان مبلغ بیش از ۱۲۲ میلیون افغانی به عواید دولت افزود شده است.

در همین حال، مولوی محمد محسن هاشمی، معین تامیناتی وزارت امور داخله می‌گوید که ۳۷۵ افسر از اکادمی پولیس فارغ گردیده، ۳۴۳ نفر در اکادمی پولیس ملی مصروف فراگیری دروس می‌باشد و ۳۰۰ نفر جدیدا شامل اکادمی پولیس شده است.

به گفته ۸۹۸ نفر از قطعات و جزوتام‌های مرکزی از کورس‌های مسلکی و تخصصی فارغ شده و ۴۱هزارو ۹۷ نفر منسوبین این وزارت کورس‌های اساسی و اختصاصی پولیس را در مراکز تعلیمی این وزارت فرا گرفته اند.

مسوولان وزارت داخله می‌گویند که بیش از ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون افغانی بودجه عادی و حدود ۱۵۵ میلیون افغانی بودجه انکشافی این وزارت بوده که تاکنون ۳۰ درصد بودجه عادی و ۳۳ در صد بودجه انکشافی به مصرف رسیده است.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

طی یک‌سال بیش از ۸ هزار واقعه جنایی در کشور ثبت شده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد