عاملان-حمله-بر-نمازگزاران-درگردیز،-باید-به-عدالت-کشانیده-شوند

هیئت معاونت سازمان ملل متحد (یوناما)در افغانستان حمله انتحاری بر نمازگزاران در مسجد شیعیان گردیز را محکوم نموده و می گوید: این حملات وحشیانه و بی منطق علیه مردم در اجرای عبادت، نقض جدی قوانین بین المللی است که جنایات جنگی شمرده میشود.

به گزارش افغان نیوز: هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) حمله انتحاری روز جمعه 12 اسد بریک مسجد در گردیز را که سبب کشته شدن حداقل ۲۳ تن افرادی ملکی و زخمی شدن ۷۴ تن دیگر گردید، محکوم میکند.
تدامیچی یاماموتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان و رئیس یوناما، گفت: "این حمله که در آن افرادی ملکی مورد هدف قرار گرفته قابل توجیه نیست". "کسانی که مسئولیت انجام این حمله را بعهده دارند باید به عدالت کشانیده شوند و مسئول شناخته شوند".
در این اعلامیه آمده است که قانون بین المللی حقوق بشر حملات قصدی علیه افرادی ملکی و اموال افرادی ملکی، بشمول عبادتگاه ها را ممنوع قرار داده و خاصتآ از طرف های درگیر میخواهد تا افرادی مذهبی را در انجام کار های شان کمک نمایند.
یاماموتو گفت: "این حملات وحشیانه و بی منطق علیه مردم در اجرای عبادت، جنایت است." "چنین حملاتی علیه نماز گزاران و مکان های عبادت، نقض جدی قوانین بین المللی است که جنایات جنگی شمرده میشود."
یوناما غمشریکی خود را با افرادی که عزیزان شان در این حمله کشته شده اند ابراز میدارد و خواستار شفای عاجل و کامل برای زخمیان این حادثه است.

 

 

 

 

 

عاملان حمله بر نمازگزاران درگردیز، باید به عدالت کشانیده شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد