عبدالله-حملات-کور-طالبان،-روند-صلح-را-آسیب-می‌زند

رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور در واکنش به حملات انتحاری در شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان که مسوولیت آن را گروه طالبان به عهده گرفته، می‌گوید که این گونه حملات کور خلاف تعهدات در راستای شروع مذاکرات بین‌الافغانی بوده و روند صلح را آسیب می‌زند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز در صفحه رسمی فس‌بوک اش نوشته است که در یک حملۀ گروهی بر شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان، ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی‌شده‌ و خسارات هنگفتی به تأسیسات عامه و مردم وارد شده است.

وی افزوده است که هدف قراردادن غیرنظامیان و تأسیسات عامه، هیچ توجیهی ندارد. طرف‌ها باید به جان و مال غیرنظامیان وقع گذاشته و از کشتار و خون‌ریزی بیشتر بپرهزیند.

آقای عبدالله تصریح نموده که این گونه حملات کور خلاف تعهدات در راستای شروع مذاکرات بین‌الافغانی، کاهش خشونت و برقراری صلح و آشتی در کشور است. بنابراین، تشدید جنگ و خشونت‌، نه تنها پیش‌رفت‌ها در روند صلح را صدمه می‌زند، بل مذاکرات پیش‌رو را تحت شعاع قرار داده و روند صلح را آسیب می‌زند.

این درحالی است که جنگجویان گروه طالبان ساعت ۱:۵۰ پیش از چاشت دیروز دوشنبه(23، سرطان) با انفجار یک موتر بمب‌گذاری شده در نزدیکی ساختمان ریاست امنیت ملی سمنگان، وارد این ساختمان شدند و برای چندین ساعت با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

مقام‌ها در ولایت سمنگان می‌گویند که در انفجار موتربم که روز گذشته در برابر ساختمان امنیت ملی این ولایت در شهر ایبک رخ داد، ۱۰ تن جان باختند و بیش از ۵۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

گروه طالبان ضمن اینکه مسوولیت این حمله را پذیرفته و آن را یک حمله انتحاری بر ریاست امنیت ملی سمنگان عنوان کرده، مدعی است که ۷۰ نفر از نیروهای استخباراتی در این حمله کشته و زخمی شده‌اند.

عبدالله: حملات کور طالبان، روند صلح را آسیب می‌زند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد