عدم-دسترسی-به-واکسن-؛-مرگ-و-میر-کودکان-را-افزایش-داده-است

مشاور ریاست جمهوری در بخش صحت می گوید: شمار اطفالی که از عدم دسترسی به واکسن از بین می روند بشتر از کودکانی هستند که بر اثر جنگ در کشور از بین می رود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نجیب الله مجددی مشاور ریاست جمهوری در بخش صحت امروز یک شنبه(2 ثور) در کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت روز جهانی واکسناسیون برگزار شده بود گفت: کودکان زیادی سالانه از عدم دسترسی به واکسن در کشور از بین می روند.

مشاور ریاست جمهور در امور صحت تصریح می کند واکسن یکی از مهمترین موانع مرگ و میر کودکان زیر 5 سال است که بر اثر بیماری های ناشی از آن به وجود می آید.

آقای مجددی تاکید نمود، حدود 19.4 میلیون طفل از دسترسی به واکسن در جهان محروم اند و این یک آماربسیار نگران کننده بشمار می آید.

نجیب الله مجددی اظهار داشت که خانواده ها و مادران ؛ بهترین حامی برای مبارزه با محو بیماری های عدم دسترسی به واکسن می باشند که می توانند اطفال را یا زنده و سالم و یا هم به کام مرگ بکشانند.

داکتر احمد جان نعیم معین پالیسی وزارت صحت عامه کشور با حضور در این مراسم افزود که انکشاف و جلب نیروهای حمایتی، فراهم آوری منابع و آگاهی دهی عامه و بلند بردن سطح خدمات صحی در مرکز و ولایات به خصوص مناطق دور دست از برنامه های وزارت برای خدمات واکسن اطفال در کشور می باشد.

احمد جان نعیم علاوه کرد که مهاجرت ها، عدم دسترسی به خدمات واکسن، نداشتن آگاهی از مزایای واکسن برای کودکان و بی اعتنا بودن به واکسن از دلایل عمده مبتلا به بیماری های ناشی از عدم دسترسی به واکسن عنوان شده است.

معین پالیسی وزارت صحت عامه اضافه کرد که تطبیق واکسن یکی از باصرفه ترین و موثرترین راه برای جلوگیری از بیماری های ناشی از عدم واکسن برای کودکان زیر 5 سال گفته شده است.

آقای نعیم همچنان می افزاید که سروی جهانی نشان می دهد که سالانه در جهان از 2 تا 3 میلیون کودک از  بیماری های خطرناک بخاطر واکسن نجات می یابند.

 

 

عدم دسترسی به واکسن ؛ مرگ و میر کودکان را افزایش داده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد