عقب-نشینی-نیروهای-امنیتی-در-جلریز

منابع می‌گویند که نیروهای امنیتی در جلریز میدان وردک بعد از ۲۰ ساعت جنگ بدون وقفه در برابر طالبان برای دومین‌بار به شکست مواجه شدند.

به گزارش افغان نیوز: مهدی راسخ عضو مجلس نمایندگان در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که شکست نیروهای امنیتی در جلریز و محاصره شدن پوسته در دایمیرداد برای رهبری حکومت مسأله نیست.

وی می‌افزاید که متاسفانه عملیات جلریز بار دوم به شکست انجامیده و یک پوسته در دایمیرداد نیز در محاصره طالبان می‌باشد.

به گفته راسخ؛ قطعات عملیاتی نیروهای امنیتی در جلریز بعد از ۲۰ ساعت جنگ بدون وقفه و چند نفر تلفات در بیس بند خوجه که حمایت هوایی و زمینی صورت نگرفت، بار دوم به شکست مواجه شده و مجبور به عقب نشینی شدند.

آقای زاسخ می‌گوید که به دلیل کمین و ماین‌گذاری سرک‌ها توسط طالبان، این عقب نشینی از بین کشت و زراعت مردم به طرف جلریز و مرکز  میدان صورت گرفته است.

در عین زمان، یک پوسته پلیس در دایمیرداد نیز بعد از چندین روز جنگ محاصره شده و طالبان در اطراف و نقاط حاکم بر این پوسته سنگر گرفته و سلاح‌های ثقیله نیز جابجا کرده اند.

این در حالی است که حدود ۱۰۰ تانگ و صدها نفر نیروهای قطعات خاص و کمندو در بهسود بی‌برنامه و بی‌سرنوشت به سر میبرند.

امروز در جلسه مشترک کمیسیون های دفاعی و امور داخلی ولسی جرگه با مسولین امنیتی، موضوع را با وزرای امنیتی شریک نمودیم اما متاسفانه پاسخ قناعت بخش ندارند.

در جریان عقب نشینی نیروهای امنیتی در جلریز که شش نفر شهید و پنج نفر زخمی شده اند، سه تانگ نیز تخریب شده است. 

راسخ می‌گوید که مردم مرکز جلریز با شجاعت و دلسوزی به کمک نیروهای امنیتی شتافته و با قطع کردن درختان و تخریب خانه‌های شان برای قطار نیروهای امنیتی راه فرعی ساخته و از میان قریه‌ها تانک ها را به سمت ولسوالی بیرون کرده‌اند.

این عضو مجلس نمایندگان می‌گوید؛ قرار است یک هزار نفر سرباز در بهسود استخدام کنند اما جلریز و دایمیرداد که تحت تسلط طالبان قرار دارد، هیچ مورد توجه قرار نگرفته است.

عقب نشینی نیروهای امنیتی در جلریز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد