علایم-و-نشانه-های-حضور-داعش-در-ولایت-غزنی

شماری از منابع محلی با ابراز نگرانی می گویند؛ انفجار اماکن مقدس و زیارتگاه ها در مرکز و ولسوای های ولایت غزنی نشان می دهد که گروه داعش نیز در این ولایت به فعالیت آغاز نموده است.

به گزارش افغان نیوز: نصیر احمد فقیری، رئیس شورای ولایتی غزنی با تایید این خبر تصریح نمود که انفجار اماکن مقدس و زیارتگاه ها در مرکز و مخصوصا ولسوای مقر این ولایت نشان می دهد که داعش در غزنی فعالیت هایش را راه اندازی می کند.

فقیری افزود که اعضای گروه تروریستی داعش تا کنون سه زیارتگاه همچون کوه سخی، مقبره شمس العارفین و یک زیارتگاه دیگر در مرکز شهر غزنی و چند اماکن مقدس را در ولسوالی مقر این ولایت انفجار داده اند.

رئیس شورای ولایتی غزنی خاطر نشان ساخت که این اماکن مقدس و زیارتگاه های غزنی در سال گذشته و امسال انفجار داده شده اند و به نظر می رسد که از دو سال به این سو پناهگاه های داعشیان در مرکز غزنی نیز به صورت مخفیانه ساخته شده است.

آقای فقیری تاکید می کند که این گروه هنوز فعالیت های علنی خود را در غزنی راه اندازی نکرده اما به نظر می رسد که داعش به دنبال گسترش و توسعه اش در ولایت غزنی می باشد.

وی همچنان اضافه نمود؛ با این که جنگجویان گروه داعش فعالیت های تخریب کارانه شان را هنوز در غزنی آغاز نکرده اند اما از 5 سال به این سو شماری از داعشیان در ولسوال های ناوه و گیلان که هم مرز با ولایت زابل می باشد، فعالیت می کنند.

نصیر احمد فقیری اظهار داشت که ارگان های امنیتی سال گذشته یک تن از مجرمان و باشندگان شهر غزنی را به جرم دعوت و جلب و جذب به گروه داعش در غزنی بازداشت کرده بودند.

به گفته وی؛ داعشیان بیشتر از کشورهای ازبکستان و چچنی ها وارد ولایت غزنی شده اند که خطر جدی  برای مردم این ولایت می باشد.

نماینده مردم غزنی در شورای ولایتی یادآور شد که ضمن گروه های تروریستی طالبان، القاعده و داعش  گروهک های کوچک طالبان نیز با نام های مختلف در غزنی تحرکاتی را دارند.

از سوی هم، غلام سخی زابلی یکی دیگر از اعضای شورای ولایتی غزنی می گوید: سال گذشته یک جنرال آمریکایی تایید کرده بود که گروه داعش در یکی از ولسوالی های غزنی جابجا شده است اما نام این ولسوالی هنوز مشخص نشده است. بنابراین اگر داعش بر گروه های تروریستی طالبان و القاعده در غزنی افزوده شود، امکان سقوط دوباره غزنی نزدیک خواهد بود.

در همین حال، عزیزه میثم عضو دیگر شورای ولایتی غزنی ضمن تایید حضور داعش در این ولایت می گوید که انفجار دادن زیارت گاه ها را جز به گروه تروریستی داعش به هیچ گروهی نمی توان نسبت داد. هرچند هنوز تایید نشده که گروه داعش در کدام ولسوال ها و مناطق شهر غزنی پناه گاه دارد اما بی توجهی گروه های استخباراتی کشور در این مورد نگران کننده است.

این عضو شورای ولایتی غزنی علاوه کرد که گروه های مختلف تروریستی به حدی به ناامنی ها این ولایت دامن میزنند که تشخص گروه داعش را ناممکن کرده است.

اعضای شورای ولایتی غزنی از حکومت می خواهند که مسله ناامنی این ولایت را جدی گرفته و نگذارد که یک بار دیگر مورد هدف گروه های تهاجمی قرار گرفته و با سقوط مواجه شود.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

علایم و نشانه های حضور داعش در ولایت غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد