علماء-نباید-در-فضای-تهدید-و-ترور-به-سر-ببرند

رییس جمهور غنی در دیدار با علمای ولایت کاپیسا تاکید داشت که فتوای متفق علماء باعث گردید تا آتش بس گذشته موفقانه صورت گیرد؛ بنابراین علماء نباید در فضای تهدید و ترور به سر ببرند.

به گزارش افغان نیوز:  محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در سفرش به ولایت کاپیسا با علمای این ولایت دیدار کرد.

مولوی میرویس کریمی، رئیس شورای علمای کاپیسا از موضع گیری های رئیس جمهور در برابر فساد٬ غاصبین زمین و زورمندان قدردانی کرد و مشکلات و خواسته های علمای ولایت کاپیسا را در عرصه های نبود بودجه٬ تعقیب عدلی قاتلین علماء٬ ترتیب نصاب معیاری برای مدارس٬ تالیف و چاپ کتب برای مدارس و افزایش دارالعلوم ها در این ولایت شریک ساخت.

رییس جمهور غنی از آنان بخاطر فتوای متفقه در رابطه به صلح و آتش بس تشکر کرد و افزود که برای وزارت داخله افغانستان هدایت میدهم تا موضوع تعقیب قاتلین علماء را به صورت جدی پیگیری کند.

آقای غنی گفت که به خاطر یک نصاب معیاری برای مدارس افغانستان کار صورت خواهد گرفت و شش هزار جلد قرآن کریم در دسترس است و توزیع آن به مدارس جریان دارد.

وی با اشاره به مسایل انتخابات٬ پروسه صلح و آتش بس گفت که نقش علماء در مسایل مهم کشور ارزنده میباشد و فتوای متفق علماء باعث گردید تا آتش بس گذشته موفقانه صورت گیرد.

این درحالی است که علمای کشور بار ها اعلام کرده اند که جنگ جاری در افغانستان مشروعیت نداشته و حملات انتحاری با قوانین شریعت در تضاد می باشد، اما طالبان چنین فتواها را دستور امریکا و کشور های خارجی خواندند.

علماء نباید در فضای تهدید و ترور به سر ببرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد