عملیات-نظامی-طالبان-در-ولسوالی-بلخاب-ولایت-سرپل

نیروهای امارت اسلامی طالبان طی یک عملیات ویژه نظامی در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل، دیپوی بزرگ سلاح و مهمات جنگی را کشف و ضبط کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌ها به نقل از منابع محلی گزارش داده‌اند که نیروهای طالبان، شام یکشنبه( ۲۹ جوزا) از طریق قم کوتل بالای ولسوالی بلخاب ولایت سرپل حمله کرده اند.

در همین حال، قوماندان جعفر، یکی از فرماندهان هزاره‌تبار طالبان در ولسوالی دره‌صوف بالای سمنگان، با ۲۰۰ جنگ‌جویش در حمایت از طالبان، در جنگ ولسوالی بلخاب اشتراک کرده است.

آژانس خبری باختر نیز گزارش داده که ‏منسووبان ریاست استخبارات ‎سرپل، شب گذشته یک دیپوی بزرگ سلاح و مهمات نظامی را در مربوطات حوزه‌ دوم آن ولایت کشف و ضبط کردند.

در این گزارش تصریح شده است که هزاران عدد مرمی سلاح مختلف‌النوع، صدها میل سلاح، ده‌ها مرمی راکت، مخابره، نارنجک و مقدار زیادی تجهیزات و مهمات نظامی دیگر از این دیپو به دست آمده است.

حمله طالبان بالای ولسوالی بلخاب به منظور بازداشت مولوی مهدی مجاهد یکی از فرمانده‌های هزاره تبار جدا شده از امارت اسلامی صورت گرفته است.

براساس معلومات منابع محلی، طالبان حدود  ۵۰۰ نیرو را برای سرکوب مولوی مهدی به این ولسوالی اعزام کرده‌اند.

این درحالی است که هیاتی از شورای علمای شیعه، روز شنبه( ۲۸ جوزا) به منظور گفت‌وگو با مولوی مهدی مجاهد عازم ولسوالی بلخاب شده بود. در همین حال، طالبان از دو روز بدین‌سو راه‌های مواصلاتی به ولسوالی بلخاب را بسته بودند.

عملیات نظامی طالبان در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد