غزنی-در-پرتگاه-سقوط؛-احتمال-یک-حمله-مرگ‌بار-تروریستی

رییس پیشین امنیت ملی می‌گوید که گروه‌های تروریستی داخلی و خارجی به رهبری شاخه شبه‌قاره هند القاعده برای یک حمله بزرگ بالای غزنی آمادگی می‌گیرند.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور در صفحه فیسبوکش نوشته‌است که این گروه‌ها در حال اکمالات از راه پکتیکا و زابل از آن‌سوى خط دیورند اند.

وی افزوده که رهبری حمله احتمالی بر غزنی را شاخه شبه‌قاره هند گروه القاعده بر دوش خواهد داشت و رهبران مهم این شاخه در هفته‌های اخیر بین ولسوالی‌های خاک افغان زابل، ناوه غزنی، خروار لوگر و گیان، برمل و گومل ولایت پکتیکا و دره شوال وزیرستان در رفت‌وآمد بوده‌اند.

به گفته رییس پیشین امنیت ملی، این افراد در دره شوال ملاقات‌هاى مخفى و مرموز با افراد نامعلوم داشته‌اند.

آقای نبیل نوشته‌است که اگر طالبان واقعاً در قبال مذاکرات صلح صادق هستند از این حمله باید جلو گیرى کنند؛ در غیر آن نشان‌دهنده عدم حاکمیت رهبران طالبان بر واقعیت‌های جنگ افغانستان خواهد بود.

نبیل بار دیگر پاکستان را متهم به فریب‌کاری با افغانستان و همکاری با در این‌گونه حملات کرده‌است.

بر بنیاد توافقنامه امریکا و طالبان که در اواخر سال گذشته در دوحه امضا شد، طالبان متعهد شده‌اند که با گروه‌های تروریستی قطع رابطه کنند و از حملات تروریستی این گروه‌ها جلوگیری کنند.

از طرفی هم، پاکستان که از سوی مقام‌های افغان بارها به حمایت از گروه طالبان و گروه‌های تروریستی دیگر متهم شده، به تازگی در گزارش وزارت امور خارجه امریکا نیز پناهگاه امن برای تروریستان خوانده شده‌است.

این درحالی است که سال گذشته نیز با نشر این گونه خبرها، موضوع جدی گرفته نشد تا اینکه جنگجویان به شدت مسلح طالبان نیمه‌های شب بر شهر غزنی حمله کرده، پُسته‌های پولیس را به آتش کشیدند، بر خانه‌ها و مناطق تجارتی شهر شلیک کرده و بخش‌هایی از شهر را زیر کنترول خود درآوردند.

غزنی در پرتگاه سقوط؛ احتمال یک حمله مرگ‌بار تروریستی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد