غفلت-نیروهای-امنیتی-باعث-سقوط-بندر-آی-خانم-در-تخار-شد

مقام های محلی ولایت تخار پذیرفتند که غفلت نیروهای امنیتی و کم کاری های مسوولان دلیل اصلی سقوط بندر آی خانم در این ولایت بوده است.

به گزارش افغان نیوز: سنت الله تیمور، سخنگوی والی تخار می‌گوید؛ گروه طالبان حوالی ساعت یک شب گذشته بر بندر آی خانم حمله کردند که در نتیجه دو سرباز امنیتی را کشته و ۶ سرباز دیگر را با خود برده اند.

وی افزود، طالبان در این رویداد چهار عراده رنجر و دو هاموی نیروهای امنیتی را به آتش کشیده و دو هاموی، یک رنجر و تمامی تجهیزات دیپوی این بندر را با خود برده اند.

اکنون مقام‌های امنیتی تخار خبر می‌دهند که طالبان صبح امروز دوباره بندر را ترک کرده اند و تمامی تجهیزات مربوط به پولیس را با خود برده اند.

بندر آی‌خانم در ولسوالی دشت قلعه تخار از بنادر مهم کشور است که از آن‌جا واردات و صادرات کالا به تاجکستان صورت می‌گیرد. به‌همین خاطر این بندر به‌عنوان یک منبع مالی مورد توجه جدی گروه طالبان قرار داشت.

پیش از نیز طالبان موفق شده بودند که ولسوالی دشت قلعه، را حدود بیست روز پیش از کنترول نیروهای امنیتی خارج کنند. آنان در پی حمله بر مرکز این ولسوالی نیز ساختمان‌های دولتی را به آتش کشیده و تجهیزات آن را با خود بردند.

مردم محل به حکومت هشدار می‌دهند که اگر حکومت برای نگهداری دشت قلعه و بندر آی خانم تدبیری نسنجد و وضعیت همین‌گونه ادامه پیدا کند، هیچ ضمانتی وجود ندارد که این ولسوالی به گونه کامل و دایمی به دست طالبان سقوط نکند.

غفلت نیروهای امنیتی باعث سقوط بندر آی خانم در تخار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد