غنی-از-طرح-امنیتی-نمایندگان-غرب-کابل-استقبال-کرد

رییس جمهور غنی در دیدار با نمایندگان غرب کابل ضمن استقبال از طرح امنیتی محرم و هفتۀ شهید گفت که جنگ کنونی جنگ علیه مردم و قانون اساسی ما است.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رئیس جمهور کشور با نمایندگان اقشار مختلف غرب کابل به شمول علما، متنفذین و جوانان در ارگ دیدار کرد.

آقای غنی با استقبال از طرح امنیتی محرم و هفتۀ شهید گفت؛ باید این وضاحت وجود داشته باشد که افغانستان به یک توطئه و تهدید بلند امنیت ملی مواجه است و مسالۀ غرب کابل این امر را ثابت می سازد که جنگ کنونی جنگ علیه مردم و قانون اساسی ما است.

وی افزود؛ اقدامات دراین زمینه کافی نیست و هدایت داده ام که کابل به چهار زون امنیتی به شمول غرب کابل تقسیم گردد و اکنون مرکز هماهنگی امنیتی در غرب کابل فعال است و در آینده به مرکز اساسی امنیتی مبدل خواهد شد.

رئیس جمهور غنی بر ترتیب پلان تطبیقی امنیتی در چارچوب زون ها تأکید کرد و افزود که کمیته مشترک امنیتی و مردمی نظر به پیشنهاد مردم تشکیل گردد و میکانیزم نظارتی و گزارشدهی واضح به سطح سرقوماندانی اعلی ایجاد گردد.

وی خاطرنشان ساخت که عین تدابیر امنیتی که در ساحه سبز کابل درنظر گرفته شده است در غرب کابل نیز از مدل مذکور استفاده خواهد شد که این مورد نیاز به بحث های همه جانبه دارد. بنابراین برای تأمین امنیت غرب کابل به عنوان تهدید بلند، اقدامات اساسی می شود.

وی نظر به پیشنهاد سخنرانان مبنی بر توزیع سلاح موقت در برخی مساجد و تکایا، به مسوولین مربوطه هدایت داد تا راه های عملی این خواست را همه جانبه بررسی نمایند و نیز شیوه نظارتی از محافظین مساجد به منظور جلوگیری از اخلال امنیت، روی دست گرفته شود.

رئیس جمهور غنی گفت که بدون نقش شهروندان مسوول، دولت پاسخگو بوده نمی تواند و محدودیت آن درک نمی شود. باید برای اراده رفع خطرات، شک نباشد و در صورتیکه شهروندان، پیش‌قدم گردند همه توطئه های دشمن خنثی خواهد شد.

وی به مسوولین مربوطه هدایت داد تا در هماهنگی با نهادهای مردمی، روی تقویت طرح امنیتی کار نمایند و به منظور انکشاف طرح، آنرا به ریاست جمهوری بسپارند.

 رئیس جمهور از بزرگان و متنفذین غرب کابل خواست تا اولویت های مهم را با یک طبقه بندی واضح در طرح های شان درنظر گیرند و در نشست های بعدی ارائه نمایند.

غنی از طرح امنیتی نمایندگان غرب کابل استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد