فاریاب-در-معرض-سقوط؛-والی-جدید-باید-برکنار-شود

متنفذین فاریاب خواستار برکناری والی جدید شده و می‌گویند که اگر حکومت توجه جدی نکند، این ولایت بدست گروه طالبان سقوط خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: داکتر کنشکاه، رئیس جنبش جوانان ولایت فاریاب، امروز یک‌شنبه( 12، ثور ) در یک کنفرانس خبری گفت که معرفی والی جدید از سوی حکومت مرکزی به نفع این ولایت نیست، زیرا حملات طالبان در ولسوالی‌ها تشدید یافته و این والی بلدیت کامل به مدیریت آن ندارد.

به گفته وی؛ اکنون ولسوالی‌های المار، قیصار، بل‌چراغ، شیرین تگاب و جمعه بازار به صورت کامل توسط طالبان مدیریت می‌شوند؛ اما اداره محلی این ولایت هیچ گونه توجه جدی به وضعیت ندارد.

رئیس حزب جنبش جوانان فاریاب گفت: والی جدید که از سوی حکومت مرکزی معرفی شده به وضعیت ولایت فاریاب بلدیت ندارد و دامنه ناامنی‌ها هر روز گسترده‌تر می‌شود. این ولایت در صورت بی‌توجهی حکومت مرکزی، سقوط خواهد کرد.

در همین حال، احسان الله نیرو، سخنگوی مارشال دوستم گفت: مردم فاریاب از یک هفته بدینسو در پیوند به معرفی والی جدید دست به اعتراض زده اند؛ اگر این والی برکنار نشود، اعتراضات مردم در چندین ولایت گسترش خواهد یافت.

آقای نیرو افزود: مردم خواهانی نظام جمهوریت است نه اینکه هر روز قربانی دهند. به گفته او، اکنون اداره محلی در مسیر شاهراه " نمبر یک – نمبر دو" هیچ مدیریت ندارد و این مسیر توسط گروه طالبان اداره می‌شود.

سخنگوی مارشال دوستم بیان کرد؛« اگر شمال به دست گروه طالبان سقوط کند. دشمن به دروازه های شهر کابل خواهد رسید که آن زمان مدیریت و کنترل شان برای حکومت سخت خواهد بود.»

وی افزود: اگر حکومت مرکزی به خواست‌های مردم فاریاب تمکین نکند، دامنه اعتراضات گسترش و پروسه صلح احتمالا خدشه دار خواهد شد. 

این درحالی است که والی جدید ولایت فاریاب از سوی حکومت مرکزی به تازگی معرفی شده است، اما مردم این ولایت از یک هفته بدینسو دست به اعتراض زده و خواهان برکناری وی گردیده اند.

فاریاب در معرض سقوط؛ والی جدید باید برکنار شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد