فریاد-دختر-پنج‌ساله-در-انفجار-کابل؛-مادر-بلند-شوید-

فریاد عایشه پنج‌ساله" مادر بلند شو" از میان دود و آتش انفجار در چهارراهی بره‌کی شهر کابل، بغض مسوولین و خشم سیاسیون را برانگیخت.

به گزارش افغان نیوز: ساعت ۴:۲۲ عصر دیروز یک‌شنبه(۳، حوت) در پی وقوع انفجار بر یک موتر رنجر در چهارراهی بره‌کی از مربوطات ناحیه چهارم شهر کابل، دو تن کشته و پنج تن دیگر زخم برداشتند.

فردوس فرامرز، سخنگوی پولیس کابل می‌گوید که در این رویداد، یک کودک‌کار و یک سرباز پولیس کشته شده اند و در میان زخمیان یک زن و دو کودک نیز شامل هستند.

ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک کودک از میان دود و آتش، مادرش را فریاد می‌زند. این کودک به تکرار صدا میزند که " مادر بلند شو"

این فریاد کودکانه(مادر بلند شو) ‌واکنش‌های زیادی را برانگیخت. طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که بادیدن این صحنه و مخصوصا عایشه پنج‌ساله، گلویم بغض کرده بود. 

وی می‌افزاید که دشمن هنوز نفس می‌کشد و ترفند و جنایت بازی می‌کند؛ اما"معذرت می‌خواهم خواهر کوچک من، انتقام این جنایت گرفته می‌شود."

سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که مادر عایشه‌ هنوز حیات دارد. امیدوارم پس از صحت‌یابی به‌زودی کودکانش را به آغوش بکشد.

احمد سعیدی، فعال سیاسی کشور در این مورد نوشته است که آقای اشرف غنی، مادر دو طفل  در چهاراهی بره کی زخمی شد و فعلاً در شفاخانه تحت مداوا قرار دارد.
سعیدی خطاب به رییس جمهور غنی می‌افزاید که این دو طفل مادر خود را صحت و سلامت میخواهند، برای این دو طفل، برای ملت افغانستان و برای خداوند چه جوابی دارید؟
وی گفت: "فراموش نکنید که تا ابد ننگ تاریخ بر جبین شما حک خواهد بود، نفرین به کسانیکه نسبت به منافع ملی بر منافع شخصی خود فکر می‌کنند."

در همین حال، بنیاد خیریه رحمانی، مبلغ ۳۰۰ هزار افغانی جهت تداویی دو کودک و مادر شان که در انفجار زخم برداشته اند، کمک نموده است.

فریاد دختر پنج‌ساله در انفجار کابل؛ "مادر بلند شوید"

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد