فعالان-مدنی-ولایت-تخار-از-وجود-مافیا-در-این-ولایت-ابراز-نگرانی-کردند

شماری از فعالان مدنی ولایت تخار می‌گویند؛ حضور افراد مسلح غیر مسئول در این ولایت سبب شده است که هر گونه جنایت رخ دهد و دولت نیز هیچ توجه برای بهبود امنیت این ولایت ندارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ شماری از فعالان مدنی در یک عمل اعتراضی در مقابل مجلس نمایندگان امروز(یکشنبه 27 حمل) در کابل گفتند؛ حضور گروه‌های مافیایی خطرناکتر از گروه‌های تروریستی سد راه توسعه و انکشاف افغانستان هستند و انان با مسدود ساختن پروژه های انکشافی زندگی مردم را آشفته میسازند.

این فعالان مدنی بیان داشتند؛ در روزهای اخیر یک فرمانده محلی بنام "پیرم قل" یک جوان بیگناه را به گلوله بست و این اولین جنایت وی نمی‌باشد بلکه بارها چنین جنایاتی را مرتکب شده است، اما حکومت در اقدام به این عمل وی هیچ واکنش نداشته است و این نشان دهنده اینست که با چنین افراد همکار است.

آنان گفتند؛ وظایف حکومت تامین امنیت و مصونیت مردم هست اما حقوق و آزادی های مردم، نباید توسط افراد غیر مسئول به سخره گرفته شود و کسانی که حقوق دیگران را نقض می‌کنند باید به پنجه قانون سپرده شوند.

این فعالان از مردم ولایت تخار خواستند که در مقابل جنایتکاران ساکت نباشند و هر اقدام آنان را با جواب دندان شکن پاسخ دهند تا دیگر حقوق شهروندان این ولایت نقض نشود.

جمیل کوثری یک تن از فعالان مدنی ولایت تخار در کابل گفت؛ مردم ولایت تخار افراد مسلح غیر مسئول را نمی‌خواهند و باید آنان توسط حکومت خلع سلاح شوند و جنایتکاران نیز به پنجه قانون سپرده شوند.

این فعال مدنی بیان داشت؛ باید نیروهای امنیتی در ولایت تخار افزایش پیدا کند و حکومت مانع حضور افراد غیر مسئول در این ولایت شود.

کوثری افزود؛ نمایندگان ولایت تخار در مقابل خیانت های پیرم قل سکوت کرده اند و اگر آنان نمایندگان مردم تخار اند باید سکوت خود را بشکنند و علیه این جنایتکار اقدام کنند.

فعالان مدنی ولایت تخار از حکومت خواستند که اگر حکومت مانع حضور و خلع سلاح افراد غیر مسئول در ولایت تخار شود، مردم این ولایت نیز همکار با دولت خواهد بود اما اگر نه مردم واکنش تند نسبت به جنایتکاران نشان خواهند داد که عواقب بعدی این اقدام مردم متوجه دولت مرکزی است.

فعالان مدنی ولایت تخار از وجود مافیا در این ولایت ابراز نگرانی کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد