فعالیت-درصد-رسانه‌های-افغانستان-متوقف-شده-است

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان با نشر نتایج نظر سنجی خویش در مورد وضعیت کنونی کشور اعلام کرد که ۷۰ درصد رسانه‌ها پس از روی کار آمدن طالبان غیر فعال و یا هم متوقف گردیده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ مسرور لطفی، مسوول رسانه‌ای اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان، امروز یکشنبه( 11، میزان ) در یک نشست خبری گفت: نظرسنجی در 28 ولایت کشور نشان می‌دهد که 70 درصد رسانه‌ها پس از روی کار آمدن امارت اسلامی طالبان غیر فعال و یا هم متوقف گردیده اند.

آقای لطفی بیان کرد، 30 درصد رسانه‌ها در حال حاضر فعالیت دارند و این مورد جامعه خبرنگاری را نگران ساخته است.

وی افزود: براساس این نظر سنجی، 40 درصد از خبرنگاران نگران مصونیت جانی، 30 درصد نگران اقتصاد و 30 درصد نگران شغول شان هستند.

آقای لطفی تصریح کرد که اکنون 33 درصد از خبرنگاران مصروف کار هستند و نزدیک به 70 درصد کار شان را پس از روی کار آمدن امارت اسلامی از دست دادند.

او گفت که 74 درصد از خبرنگاران در این نظرسنجی دیدگاه شان را شریک ساختند و متباقی شان مدیران و کارمندان دیگر بخش رسانه بوده اند. به گفته وی، 95 درصد این نظرسنجی را طبقه جوانان تشکیل می‌دهد.

وی از امارت اسلامی خواست که محدود کردن دسترسی به اطلاعات کاری درست نیست و باید رسانه ها آزادی شان حفظ شود. آقای لطفی همچنان از نهاد های بین المللی و جامعه جهانی خواست که در مورد دسترسی به اطلاعات در افغانستان توجه جدی کنند.

این درحالی است که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی طالبان، حق دسترسی به اطلاعات نیز محدود شده و شماری از خبرنگاران در پی جمع‌آوری اطلاعات و پوشش برنامه‌ها لت و کوب شده اند.

فعالیت 70 درصد رسانه‌های افغانستان متوقف شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد