فعالیت‌های-چریکی-افراد-مسلح-غیر-مسوول-در-دایکند

شماری از اعضای شورای ولایتی دایکندی ضمن نگرانی از فعالیت های چریکی طالبان در برخی از ولسوالی ها می گویند که افراد مسلح غیر مسوول نیز از مردم این ولایت قربانی می گیرند.

به گزارش افغان نیوز: هادی رحیمی زاده، عضوی شورای ولایتی دایکندی در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت که اکنون هیچ یکی از ولسوالی ناامن این ولایت تحت تصرف کامل طالبان نیستند؛ اما فعالیت‌های چریکی آنان در برخی از ولسوالی ها ادامه دارد.

رحیمی زاده افزود؛ ناامنی ها در ولسوالی های تازه تصفیه شده همچون (نومش و کجران) و ولسواالی های هم سرحد با ولایت های ارزگان و هلمند از جمله ولسوالی های کجران و پاتو زیر تهدید شدید امنیتی قرار دارند.

وی گفت که طالبان مسلح از این ولایت های ناامن وارد ولسوالی های نومش، کجران و پاتو گردیده و پس از آن فعالیت های مسالحانه شان را انجام می دهند.

رحیمی علاوه کرد که این وضعیت کیفیت و کمیت ارائه خدمات و مراکز صحی را در این ولسوالی ها کاهش داده و مردم با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.

از سوی هم، سیما رستمیان یکی دیگر از اعضای شورای ولایتی دایکندی در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت که ولسوالی های کجران، پاتو و نومش زیر تهدید شدید امنیتی از سوی طالبان قرار دارند.

رستمیان تصریح کرد که در این ولسوالی ها همه روزه فعالیت های مسالحانه گروه تروریستی طالبان وجود دارد. شب گذشته در یک درگیری که میان طالبان و نیروهای پولیس محلی انجام صورت گرفت ۷پولیس کشته و یک نفر از مردم محل زخم برداشت.

وی همچنان اضافه کرد که در نتیجه حمله طالبان در این ولسوالی ها تلفاتی سنگینی بر نیروهای امنیتی و مردم محلی وارد شده که حدود ۲۵ الی ۳۰نفر کشته برجا گذاشته است.

به گفته او؛ طالبان در خانه های بالای دشت بود و باش دارند؛ اما در پهلوی فعالیت مسالحانه طالبان، شماری از افراد مسالح غیر مسوول نیز در ناامنی های این ولسوالی ها دست دارند.

وی گفت که جنگجویان گروه طالبان در تمام ولسوالی های این ولایت وجود دارند؛ اما در دیگر ولسولی ها تا حالا به گونه ای فزیکی با مردم و نیروهای امنیتی درگیر نشده اند.

رستمیان همچنان اضافه کرد که روز گذشته سه پولیس محلی همراه با یک تن از کارمندان امینت ملی در ساحه میرامور توسط افراد مسلح غیر مسوول کشته شدند.

خانم سیما تصریح نمود که افراد مسلح غیر مسوول تحت رهبری شخصی بنام "باقر مبلغ" فعالیت می کنند که قبلا یک تن از فرماندهان گروه طالبان بود.

به گفته سیما؛ آقای مبلغ قبلا از سوی سرور دانش به کابل دعوت شده بود تا به پروسه صلح بپیوندد اما پس از اینکه برادر وی همراه با سه خانم و یک طفل در یک محفل عروسی کشته شدند، مبلغ دوباره به منطقه اشترلی برگشت و از آن روز تا بحال علیه نیروهای امنیتی می جنگد.

رستمیان گفت؛ باقر مبلغ زاده که رهبریت گروه تروریستی افراد مسالح غیر مسوول را به عهده دارد، از سوی والی این ولایت نیز حمایت می گردد.

بنابراین فعالیت این دو گروه باعث گردیده تا مراکز آموزشی و صحی بسته شده و مردم را از فعالیت روزمره شان از جمله باغ داری و زمین داری باز مانند.

فعالیت‌های چریکی افراد مسلح غیر مسوول در دایکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد