فندقستان-پس-از-پنج-روز-نبرد،تحت-کنترل-دولت-قرار-گرفت

پس از پنج روز نبرد سنگین با تروریستان طالب، منطقه فندقستان ولسوالی سیاه‌گرد ولایت پروان تحت کنترول نیروهای امنیتی قرار گرفت.

به گزارش افغان نیویز: مقام‌های امنیتی در ولایت پروان می‌گویند که نیروهای امنیتی توانسته اند که پس از پنج روز نبرد سنگین با تروریستان طالب، کنترول منطقه فندقستان ولسوالی سیاه‌گرد این ولایت را به دست بگیرند.

محمدهارون مبارزه فرمانده پولیس نظم عامه در ولسوالی سیاه‌گرد گفت که منطقه فندقستان صبح امروز چهارشنبه (12 میزان) از وجود تروریستان طالب پاک‌سازی شد.

آقای مبارزه گفت که در عملیات باز پس گیری منطقه فندقستان، طالبان متحمل شکست سنگینی شده و شماری زیادی از آنان کشته و زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود که در عملیات باز پس گیری منطقه فندقستان دستکم 30 تروریست طالب کشته و ده‌ها تروریست دیگر زخمی شده‌اند.

تاهنوز از تلفات نیروهای امنیتی در جریان این عملیات معلوماتی در دست نیست.

اما قاری عبدالرحمن احمدی عضو شورای ولایتی پروان گفت که هنوز هم بخشی از ساحات دره فندقستان در تصرف گروه طالبان است و نبرد شدید میان نیروهای دولتی و طالبان در محل ادامه دارد.

گروه طالبان روز جمعه (7 میزان) با راه اندازی عملیات گروهی و تهاجمی توانستند که بخش‌هایی از منطقه فندقستان را به تصرف‌شان درآورند.

به گفته شماری از باشندگان و فعالان مدنی ولایت پروان، بیش  از 1300 خانواده به دلیل درگیری شدید نیروهای امنیتی و طالبان در فندقستان مجبور به ترک خانه‌های شده اند.

طالبان تاهنوز در این باره چیزی نگفته اند.

فندقستان پس از پنج روز نبرد،تحت کنترل دولت قرار گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد