قاضی-القضات-شاخه-خراسان-داعش-کشته-شد

نیروهای ویژه استخبارات افغانستان پس از اصابت ده ها راکت به کابل، اعلام کردند که عبدالله اورکزی، قاضی القضات شاخه خراسان داعش را به قتل رسانده اند.

به گزارش افغان نیوز: ریاست امنیتی ملی کشور، دیروز سه شنبه(28، اسد) با نشر اعلامیه‌ای گفت که عبدالله اورکزی، قاضی القضات شاخۀ خراسان گروه داعش فتواهای زیادی از جمله سربریدن افراد ملکی و نکاح اجباری دختران غیرنظامی را با جنگجویان داعش، صادر کرده است.

گفته شده است که اورکزی، معاون اسدالله اورکزی، مسوول استخبارات این گروه، در ولسوالی‌های نازیان و اچین ولایت ننگرهار، مسوول پیشبرد جنگ این گروه در مقابل نیروهای امنیتی افغان نیز بود.

ریاست امنیت ملی گفته است که عبدالله اورکزی در اجرای حمله بر زندان ولایت ننگرهار نیز دست داشت؛ حمله‌ای که "طراح آن گروه طالبان بود."

در اوایل ماه جاری، این ریاست خبر داده بود که اسدالله اورکزی، مسوول استخبارات داعش - خراسان، باشندهٔ اصلی اورکزی اجنسی پاکستان، در یک عملیات "پیچیده و هدفمند" کشته شد.

ریاست امنیت ملی افغانستان پیش از این، به تاریخ چهارم اپریل (۱۶حمل) از دستگیری عبدالله اورکزی معروف به اسلم فاروقی رهبر گروه تروریستی داعش شاخهٔ خراسان با ۱۹ جنگجوی دیگر این گروه در عملیات نیروهای خاص امنیت ملی خبر داده بود.

این درحالی است که حوالی ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح دیروز سه شنبه (۲۸اسد) همزمان با برگزاری مراسم جشن استقلال کشور، در نتیجه اصابت بیش از ده ها راكت در نواحی مختلف شهر کابل، ۱۰ تن به شمول چهار کودک و یک خانم مجروح گردیدند.

قاضی القضات شاخه خراسان داعش کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد