قانع-حدود-هزار-عملیات-انجام-شده-است

مسوولان وزارت امور داخله می‌گویند که در جریان شش ماه گذشته، بیش‌از ۱۵ هزار عملیات در پیوند به قضایای مواد مخدر در کشور صورت گرفته و بیش‌از ۵ هزار مظنون بازداشت شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله امروز ( پنج‌شنبه، 9 حمل) در یک نشست خبری گفت که در جریان شش ماه گذشته، در پیوند به قضایای مواد مخدر 15 هزار 549 عملیات در کشور انجام شده و از این میان 5 هزارو 663 مظنون بازداشت و به مقدار ۱ هزار و ۱۷۸ تُن مواد مخدر بدست آمده است.

آقای قانع افزود که در این عملیات، ۳۷۷ کارخانه تولید مخدر کشف شده و به تعداد ۱۹ هزار معتاد به مراکز صحی معرفی شده‌اند.

او بیان داشت که در شش ماه گذشته سال ۱۴۰۲، به تعداد ۸ هزار و ۷۴۷ مورد جرم ثبت شده که از این تعداد ۷ هزار و ۲۳۳ مورد کشف و یک هزار و ۵۲۵ مورد دیگر تحت تعقیب این وزارت قرار دارند.

سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که این وزارت در این مدت، در سطح کشور ۲۱ آدم‌ربا را از بین برده شده و سه تن دیگر آنان زخمی شده‌اند و در این مدت ۱۸ تن از چنگ آدم‌ربایان نجات یافته و ۱۷۲ تن در پیوند به آن بازداشت شده‌اند.

به گفته آقای قانع، در جریان شش ماه گذشته، در اکثریت ولایت‌های کشور حتی یک رویداد امنیتی رخ نداده و هیچ تحرک ضد امنیتی نیز صورت نگرفته است. او تاکید کرد که این میزان در مقایسه با چند دهه اخیر بی‌سابقه است.

آقای قانع در این نشست خبری افزود که این وزارت در جریان شش ماه گذشته، به تعداد ۴۲ هزار مرمی سلاح سبک و سنگین، ۲۵۱ بم دستی، ۱۸۴ ماین، ۲۱ مخابره، ۲۱ دوربین و مقدار ۳۲۴ کیلوگرام مواد انفجاری جمع آوری و ۳ هزار و ۹۴۱ میل سلاح، ۸۷۵ ماین، ۶۹۹ کیلوگرام مواد منفجره، ۵۸ هزار مرمی و ۳۳۳ عراده وسایط نقلیه در قضایای جرمی به دست آمده است.

او تاکید کرده است که در جریان این مدت، به تعداد ۸ هزار و ۷۴۷ واقعه جرمی ثبت، ۷ هزار و ۲۳۳ واقعه کشف و ۱ هزار و ۵۲۵ واقعه دیگر تحت کشف قرار دارد و ۱۲ هزار و ۵۴۰ مظنون در قضایای جنایی و ۱۷۲ تن در جرایم اختطاف بازداشت شده است.

سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که در شش ماه اخیر سال ۱۴۰۲، مبلغ ۱۳میلیارد و ۱۷۴ میلیون افغانی از بخش‌های خدمات ترافیک، پاسپورت، تصدی ملی، محافظت عامه، مدیریت دایاک و اجرای ویزا عاید به دست آمده است.

او تاکید کرد که در آینده نزدیک سه نمایندگی عرضه خدمات پاسپورت در سه‌زون شهر کابل گشایش می‌یابد که افزون بر اداره مرکزی پاسپورت، فعالیت می‌کنند. آقای قانع همچنان از بلندبردن ظرفیت توزیع پاسپورت از ۶ هزار به ۱۰ هزار در روز خبر داده و گفته است که این وزارت 837 هزار جلد پاسپورت به شهروندان کشور توزیع نموده است.

قانع: حدود 16 هزار عملیات انجام شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد