قتل‌های-هدفمند-مردم-کابل-را-به-جاده‌ها-کشاند

شهروندان کشور، طی یک گردهمایی در پیش دروازه ورودی مجلس نمایندگان به حکومت هشدار دادند که اگر روند قتل‌های هدفمند متوقف نشود، مردم خود وارد عمل خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: نصیر احمد نویدی، عضو جمعیت اصلاح افغانستان، امروز چهارشنبه( 29، دلو ) دراین گردهمایی گفت که حکومت به صورت عمدآ قتل‌های زنجیره‌ای و هدفمند را جلوگیری نکرده است.

آقای نویدی بیان کرد، «حکومت مکلف است تا به زود ترین فرصت، سلسله ترور ها را متوقف نموده و مردم را اطمینان دهد تا در فضای امن زندگی عادی شان را پیش ببرند.»

وی گفت: پارلمان باید یک گروپ حقیقت یاب را در کنار جریان‌های عدلی و قضایی ایجاد کند و موضوع را مشخص و دوسیه قتل‌های زنجیره‌ای را باز نماید.

آقای نویدی اظهارداشت:«حگومت نباید از وظایف اصلی شان بی‌توجهی کند، همچنان پارلمان در قضیه صلح باید با مردم ایستاد شود؛ زیرا مردم دیگر توان قربانی دادن را ندارند. زمامداران باید بدانند که پس ازین دیگر تعلل و بهانه جویی را نمی پذیرند.»

از سوی هم، عبدالواحید همت، رییس نهاد جوانان مسلمان گفت: « ما برای عدالت خواهی خانواده‌های شهدا، معلولین و مظلومین امروز گردهم آمده ایم. وظیفه حکومت حفظ جان و مال مردم است. بنابراین، عاملین قتل‌های زنجیره‌ای باید شناسایی و محاکمه شوند.»

وی از مجلس نمایندگان خواست تا به مشکلات مردم رسیدگی کند و بالای حکومت فشار وارد نماید تا از قتل‌های هدفمند جلوگیری صورت گیرد. 

در همین حال، اسماعیل مشعل رئیس نهاد جامعه مدنی افغانستان گفت: « پارلمان متاسفانه به سوالات مردم پاسخی ندارد. سال ۲۰۲۰ خونین ترین سال برای مردم بوده به خصوص بالای فعالین مدنی و رسانه ای.»

از سوی هم، فضل هادی وزین، فعال سیاسی گفت که «سلسله این جنایات و وحشت باید متوقف گردد، در غیر آن مردم به دادخواهی ملی شان ادامه خواهند داد.»

وی افزود: متاسفانه دستان حکومت و دستگاهای استخباراتی شان به خون مردم آلوده اند؛ اگر نیست پس چرا پرونده‌های مجرمین را افشا نمی‌کند. 

او هشدار داد که حکومت و طالبان خواست باید دست از جنگ بکشند، در غیر آن، مردم خود دست به‌کار خواهند شد.

این در حالی است که از آغاز گفتگو‌های صلح تاکنون،  قتل‌های زنجیره‌ی در سراسر کشور افزایش یافته که بیشتر فعالان مدنی، جامعه خبرنگاران، چهره های مطرح مورد تهدید و ترور هدف قرار گرفته اند.

قتل‌های هدفمند مردم کابل را به جاده‌ها کشاند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد