قرارداد-اسکنر‌های-امنیتی-افغانستان-امضا-شد

قرارداد نصب ۳۳ اسکنرهای امنیتی در ۱۲ بندر گمرکی کشور به ارزش بیش از ۱۱۳ میلیون دالر با یک شرکت خصوصی به امضا رسید.

به گزارش افغان نیوز؛ احمد ضیاء خالد، رییس تسهیل و سرمایه‌گذاری ریاست عمومی اداره امور امروز ( شنبه، ۶ اسد) در مراسم امضای قرارداد نصب ۳۳ اسکنرهای امنیتی در ۱۲ بندر گمرکی کشور گفت که این اسکنرها به هدف امنیت بیشتر در بندرهای گمرکی کشور نصب می‌شود.

آقای خالد، افزود که کار این پروژه‌ دو سال آینده تکمیل می‌شود و برای دو هزار نفر زمینه کار فراهم خواهد شد.

او بیان داشت که قرارداد نصب اسکنرهای امنیتی در ۱۲ بندر گمرکی کشور به ارزش ۱۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دالر امریکایی با یک شرکت خصوصی «زبیر مصور لمتید» امضا شده است.

به گفته‌ای رییس تسهیل و سرمایه‌گذاری ریاست عمومی اداره امور، بر اساس این قرارداد، شرکت قراردادی اسکنر را در بنادر (تورخم، حیرتان، سپین بولدک، اسلام قلعه، تورغندی، نیمروز، ابونصر فراهی، خوست، پکتیا، اقینه و شیرخان) نصب و از قاچاق اموال غیر قانونی جلوگیری خواهند شد.

مسوولان اداره امور تصریح کردند که مدت قرارداد نصب این اسکنرها ۱۳ سال بوده و این طرح با سرمایه‌گذاری شرکت تجارتی زبیر مصور لمتید اجرا خواهد شد.

در همین رابطه، سطان محمد زبیر، معین پالیسی وزارت مالیه در این مراسم می‌گوید که پروژه‌ی نصب اسکنرهای امنیتی در بنادر کشور یک پروژه مهمی است که از واردات و صادرات کالاهای قاچاقی به کشور جلوگیری می‌شود.

آقای زبیر، افزود که در گذشته به دلیل نبود اسکنرهای استاندارد، خدمات گمرکی به صورت معیاری ارایه نمی‌شد که این امر منجر به فرار مالیاتی، قاچاق مواد مخدر، اسلحه و سایر کالاهای ممنوعه می‌شد.

به گفته‌ای او با اجرای این طرح، درآمدهای گمرگی افزایش خواهد یافت و از قاچاق کالا نیز جلوگیری خواهد شد.

از سوی هم، نجم الدین سیاس، رییس شرکت زبیر مصور در این مراسم از اجرای پروژه اطمینان داده و گفت که تمامی کارهای این پروژه به طور مقرر و استاندارد انجام خواهد شد.

او می‌گوید که طرح و دیزاین اسکنرهای امنیتی در ۱۲ بندر گمرکی کشور عملا شروع شده و نصب این اسکنرهای بعداز تکمیل سروی آن آغاز خواهد شد.

این در حالی است که کمیسیون اقتصادی حکومت سرپرست در زمستان سال گذشته اعلام کرده بود که طرح نصب ۲۴ اسکنر بزرگ الکترونیکی در ۱۲ بندر گمرکی کشور از سوی این اداره تایید و کارشان آغاز خواهد شد.

قرارداد اسکنر‌های امنیتی افغانستان امضا شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد