قطعه-ویژه-محافظت-از-قوش‌تپه-ایجاد-شد

فرماندهی امنیه کابل از ایجاد قطعه‌ای نظامی مجهز برای محافظت از کانال قوش‌تپه خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ فرماندهی امنیه کابل امروز (چهارشنبه، ۲۴ عقرب) با نشر خبرنامه‌ای در ایکس گفته است که قطعه محافظتی مجهز برای تامین امنیت کانال قوش‌تپه تشکیل شده است.

فرماندهی امنیه کابل گفته است: معینیت تصدی ملی محافظت عامه که مسوولیت تامین امنیت بند‌ها، پروژه‌های ملی، موسسات آموزشی، بانک‌ها و مراکز تجاری در کشور را بر عهده داشت مسوولیت تامین امنیت کانال قوش‌تپه را بر عهده گرفته است.

طبق خبرنامه، تصدی ملی محافظت عامه که اکنون مسوولیت تامین امنیت کانال قوش‌تپه را عهده دار شده، قطعه محافظتی جدیدی را برای تامین امنیت این کانال ایجاد کرده است.

در خبرنامه آمده است که محافظان معینیت تصدی ملی محفاظت عامه تعهد نمودند که به «قیمت جان و مال خود» از کانال قوش‌تپه محافظت می‌نمایند.

این در حالی است که ساخت فاز اول این کانال که از یک سال و شش ماه پیش تحت مدیریت معاونت اقتصادی دفتر ریاست‌الوزای ا.ا آغاز شده بود به تاریخ نوزدهم ماه میزان سال روان پایان یافت و کار فاز دوم آن آغاز شد.

مقام‌های ا.ا از جمله ملا عبدالغنی برادر، سراج الدین حقانی، عبدالسلام حنفی و ملا محمد یعقوب مجاهد در مراسم افتتاح فاز نخست کانال قوش‌تپه شرکت و به نگرانی‌های کشورهای آسیای میانه در مورد استفاده از آب رود آمو و خطر کم‌آبی در این کشورها اشاره کردند.

محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع  ا.ا در این‌باره گفت: «ما در مورد آب آمودریا، به حقوق همسایگانمان تجاوز نمی‌کنیم، بلکه حقمان را می‌گیریم و کسی نباید مانع این کار شود».

قطعه ویژه محافظت از قوش‌تپه ایجاد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد