قوماندان-امنیه-میدان-وردک،-عامل-اصلی-کشتار-مردم

شورای مردمی بهسود ولایت میدان وردک در پیوند به فاجعه اخیر می‌گوید که عامل اصلی این فاجعه انسانی قومندان امینه این ولایت بوده است.

به گزارش افغان نیوز: جنرال مراد علی مراد، امروز یکشنبه( 19، دلو ) به رسانه‌ها گفت که مسوول اصلی این فاجعه قومندان امینه میدان وردک بوده است.

آقای مراد بیان کرد، هیئت حقیقت یاب ساعت 2 شب ساحه را به صورت ناگهانی ترک گفته و این موضوع بیشتر مردم را بی اعتماد ساخته است. به گفته او، حکومت باید هرچه زودتر جلو این فاجعه را بگیرد؛ در غیر آن مردم تصمیم شان را گرفته و جدی تر عمل خواهند کرد.

وی افزود: تمام صلاحت های این فاجعه به عهده مسعود اندارابی وزیر داخله سپرده شده و باید این موضوع زودتر خاتمه یابد، در غیر آن به نفع حکومت نخواهد بود.

در همین حال، مهدی راسخ، نماینده مردم در مجلس نمایندگان می‌گوید که بررسی‌های هیئت حقیقت یاب نشان می‌دهد که عامل اصلی این فاجعه قومندان امینه میدان وردک بوده اما اکنون اعلامیه وزارت داخله بیانگر چیزی دیگریست.

آقای راسخ گفت: بعداز برگشت هیئت، اولین جلسه با شورای امنیت صورت گرفته که ظاهرآ  تمام اعضای هیئت گفته اند که عامل اصلی این فاجعه قومندان امینه میدان وردک و نیروهای امنیتی بوده که باید عاملین فاجعه به دادگاه معرفی شوند. 

او گفت؛ خواست مردم محل و فرمانده علی‌پور طی 9 ماده به هیئت و حکومت داده شده که تمام حامیان علی پور و مردم محل خواهان به محاکمه سپردن عاملان این قضیه اند.

آقای راسخ اضافه کرد، « وضعیت در بهسود هنوز هم نگران کننده است؛ جنگ و خشونت ها جریان دارد و منازعه شدت یافته است».

وی دراخیر تاکید کرد؛ در صورتی‌که حکومت به خواست‌های مردم توجه جدی نکند، مردم در کابل و ولسوالی‌ها به اعتراضات مدنی شان ادامه خواهند داد.

از سوی هم، وزارت امور داخله کشور، قوماندان امنیه ولایت میدان وردک را به کابل فراخوانده تا پیرامون تلفات افراد ملکی در بهسود بررسی صورت گیرد.

این درحالی است که چندی قبل، در نتیجه به خشونت کشیده شدن اعتراضات مردمی در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک و تیراندازی نیروهای امنیتی بر معترضین ۱۱ تن کشته و بیش از ۲۰ تن زخمی شدند.

قوماندان امنیه میدان وردک، عامل اصلی کشتار مردم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد