لت-و-کوب-مسوولان-یک-شرکت-از-سوی-نیروهای-امنیتی

مسوولان شرکت تجارتی فرمان کیهان با ابراز نگرانی از بی‌توجهی حکومت نسبت به سکتورهای خصوصی می‌گویند که ضمن لت و کوب از سوی نیروهای امنیتی ۵۰ هزار دالر خسارات نیز متقبل شده اند.

به گزارش افغان نیوز: داکتر صافی، رئیس شرکت فرمان کیهان امروز سه‌شنبه( 30، ثور ) طی یک کنفرانس خبری در کابل اظهار داشت که انحصار واردات صحی و ادویه جات در گمرکات، تهدید و تحقیر تاجران به شکل مافیایی توسط مقام های حکومتی از جمله عوامل است که به موضوعات حقوقی و نقض قانون محکمۀ تجارتی در کشور دامن می‌زند.

رئیس شرکت فرمان کیهان افزود: برخورد های غیر قانونی نیروهای امنیتی با تاجران و کارمندان در امور کاری، مسدود شدن شرکت ها توسط زورمندان به حمایت پولیس و بی تفاوتی ارگان های عدلی و قضایی در چنین موارد باعث فرار سرمایه از کشور شده است.

آقای صافی بیان کرد، شرکت تجارتی فرمان کیهان از چندین سال بدینسو با سرمایه گذاری میلیون ها افغانی در سکتور خصوصی، خدمات صحی طبق قوانین نافذه کشور انجام داده اما متاسفانه از چندی بدینسو دروازه این شرکت توسط زورمندان مسدود گردیده است.

او گفت: مسدود شدن دروازه شرکت فرمان کیهان، قضیه حقوقی بوده و برای بررسی به محکمه ابتدائیه تجارتی راجع شده است. اما مسوولین شرکت در جریان طی مراحل قضیه و مراجعه به حوزه هشتم امنیتی، چندین بار از سوی پولیس مورد تحقیر قرار گرفته اند.

وی اظهار داشت که چندی پیش از سوی  اسدالله نام و نسیم که خود را سارنوال نظامی معرفی کرده به طور غیر مسوولانه بدون مجوز قانونی مورد لت و کوب قرار گرفته است. به گفته وی، شماری از مسوولین حوزه، بدون سند محکمه و یا مهرلاک رسمی با قفل های دست داشته شان دروازه دفتر را به زور بسته کرده اند. این نوع برخورد غیر مسوولانه باعث شده است که 50 هزار دالر خسارات متقبل شویم.

آقای صافی بیان کرد، مسوولین این شرکت جهت بررسی این قضیه، طی عرایض متعدد به حوزه امنیتی مربوطه و فرماندهی امنیه شهر کابل نیز مراجعه کرده اند اما از سوی ادارات زیربط هیچ نوع اقدامات قانونی صورت نگرفته است.

وی در اخیر از مسوولان حکومتی خواست تا به صورت قانونی موضوع حقوقی شرکت تجارتی فرمان کیهان را مورد پی گیری قرار داده و جلوی زورگویی های افراد مسلح را بگیرند؛ زیرا این زورگویی ها باعث خواهد شد تا شماری از تجاران در داخل کشور سرمایه گذاری نکنند.

لت و کوب مسوولان یک شرکت از سوی نیروهای امنیتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد