لت-و-کوب-پولیس-توسط-محافظین-یک-نماینده-پارلمان

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که سه نفر از محافظین شاپور حسن زوی وکیل مردم لوگر در ولسی جرگه به جرم لت و کوب پولیس، حمل اسلحه با شماره مسلسل جعلی و برهم زدن نظم عامه به سارنوالی معرفی شدند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز شنبه(1، قوس) در صفحه رسمی فسبوک  اش نوشته است که سه نفر از محافظین شاپور  حسن زوی وکیل مردم لوگر در ولسی جرگه به جرم لت و کوب پولیس – نداشتن اسناد برای حمل اسلحه – حمل اسلحه با شماره مسلسل جعلی  - فرار از پوسته پولیس و برهم زدن نظم عامه در حالیکه ده ملیون و یک صد هزار افغانی پول نقد در موتر با خود داشتند، دستگیر به سارنوالی سپرده شدند. 

وی افزوده است که امروز به نماینده با صلاحیت لوی سارنوالی در جلسه شش و نیم صبح هدایت داده شد که این افراد نباید زیر فشار سیاسی و یا ضمانت رها شوند بلکه باید مدت حبس خود را سپری نموده و چنگال قانون را لمس نمایند.

آقای صالح همچنان می‌گوید: قرار است سراز فردا دوسیه های ضد فساد را که اداره مبارزه با جرایم سنگین زیر کار دارد در جلسات شش و نیم معلومات داده و هماهنگی حضوری و رخ در رخ با اداره محترم لوی سارنوالی صورت گیرد.

معاون نخست ریاست جمهوری گفت: تعهد ما این است که هر از گاهی معلومات موثق ازین دوسیه ها و چگونه گی تاثیر آن بر زنده گی مردم عادی برای شما ارایه نماییم. برای ما گزارش شد قضایای بزرگ که در آن نامهای شناخته شده دخیل اند برای جلسه شش ونیم ارایه خواهد گردید.

به گفته صالح: مردم در روز های پنجشنبه و جمعه در حد بالاتر از ۸۰ فیصد از کارکرد تیم جلسات شش ونیم رضایت داشته اند و در عین حال نزدیک به بیست درصد پیشنهادات و اطلاعات مشخص ارایه کرده اند که به هریک از آنها رسیده گی می‌گردد.

مصؤونیت پارلمانی امتیازی است که نماینده گان مجلس را در برابر هر گونه تعقیب مورد حمایت قرار می دهد؛ اما بسیاری از اعضای پارلمان در گذشته ها نیز از امتیاز داشتن مصؤونیت قضایی سؤ استفاده کرده اند.

لت و کوب پولیس توسط محافظین یک نماینده پارلمان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد